۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۲۴۳۱۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهید مطهری بهترین الگوی علمی و عملی روحانیان و معلمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه آراء و اندیشه‌های شهید مطهری به متون شیعی مستند است، گفت: ازاین‌رو این شهید بزرگوار بهترین الگوی علمی و عملی برای روحانیان و معلمان محسوب می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: علم و دانش اساس آفرینش بوده و بر مبنای آیات قرآن کریم آفرینش انسان نیز برای کسب علم بوده به همین دلیل پروردگار خود نخستین معلم عالم است.

 

وی در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری، گفت: نظرات و آرای شهید مطهری در زمینه علم و عمل به متون شیعی مستند است و به همین دلیل نیز دشمنان اسلام تلاش کردند تا با شهادت این اندیشمند بزرگ، اندیشه او را از امت اسلام بگیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دشمنان با شهادت شهید مطهری نیز نتوانستند با اندیشه والای او مقابله کنند، اضافه کرد: در واقع اندیشه شهید مطهری با شهادت این عالم بزرگ جهانی شد و دنیای اسلام به سمت آثار و مکتوبات وی گرایش پیدا کرد.

 

وی با یادآوری این سخن امام راحل که ایستادگی در برابر کفار سبب پیشرفت دین مبین اسلام می‌شود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس دشمنان با به شهادت رساندن شهید مطهری سبب شدند تا مردم بیش از گذشته به سمت دین تمایل یافته و اندیشه اسلامی این شهید بزرگوار جهانی شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) شهید مطهری را ایدئولوگ انقلاب اسلامی می‌دانستند، اظهار کرد: این شهید بزرگوار نقش ویژه‌ای در تقویت باورهای دینی مردم داشت به‌گونه‌ای که حضور وی در کنار امام راحل سبب دلگرمی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود.

 

وی با بیان اینکه این نقش ویژه شهید مطهری نشان‌دهنده اهمیت و مرتبه این فیلسوف بزرگ در انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: شهید مطهری به عنوان عالم و معلمی بزرگ در عرصه‌های معنوی و علمی سرآمد دوران بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این شهید بزرگوار ویژگی‌های معرفتی و اخلاقی والایی داشت و با علم و عمل خویش خدمات فراوانی به عرصه تعلیم و تربیت کشور کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید معلمان و روحانیان شهید مطهری را الگوی عملی و علمی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: همه معلمان و روحانیان می‌بایست رهرو راه و اندیشه این اندیشمند شهید باشند.

 

وی افزود: همه آراء و اندیشه‌های شهید مطهری به متون شیعی مستند است ازاین‌رو این شهید بزرگوار بهترین الگوی علمی و عملی برای روحانیان و معلمان محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید روحانیان و معلمان سیره و منش این شهید بزرگوار را سرمشق خود قرار دهند، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم راه بزرگانی چون شهید مطهری خلوت و کم‌رهرو باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به لزوم رفع مشکلات و کاستی‌های موجود در نهاد آموزش و پرورش، گفت: معلمان و فرهنگیان زحمات زیادی را برای تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین کشیده و نقش آن‌ها در جامعه بسیار مهم است ازاین‌رو باید همواره قدردان این قشر زحمت‌کش بوده و برای رفع کاستی‌های این بخش تلاش کنیم./302/9314/ب1

ارسال نظرات