۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۲۴۵۹۳
امام جمعه رومشکان:

حوزه علمیه پشتوانه نظام در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است

امام جمعه رومشکان با بیان این که حوزه پشتوانه نظام در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است، گفت: در مقابل نظام نیز باید حوزه های علمیه را تقویت کند.
امام جمعه رومشکان

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری، امام جمعه شهرستان رومشکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان کرد: ریشه انقلاب از حوزه علمیه آغاز و ایجاد شد.

 

وی با اشاره به این که اصل حکومت ما مذهبی و حوزوی است، افزود: رابطه امروز حوزه همگام و هماهنگ با نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام جمیاری با بیان این که نظام باید همگام و مطیع تفکر حوزوی و مذهبی باشد، عنوان داشت: باید از تفکر سکولاریسم که حوزه با نظام رابطه ای ندارد جلوگیری کرد.

 

وی در ادامه با بیان این که حوزه ای که در ارتباط با نظام نباشد حوزه ای ایده آل، مذهبی و دینی نیست، خاطرنشان کرد: دین و سیاست ما یکی است و جدایی دین از سیاست حاصل تفکرات باطلی است که می خواهند به نظام ضربه بزنند.

 

امام جمعه رومشکان اظهار داشت: حوزه باید در جهت تحقق آرمان های انقلاب و تداوم آن به پیشبرد نظام کمک کرده و نظام جمهوری اسلامی نیز باید حوزه های علمیه را تقویت کند.

 

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای تقویت فکر و روحیه انقلابی در حوزه های علمیه، افزود: مهم ترین این راهکارها جذب و پرورش اساتید انقلابی است که موجب گمراه شدن طلاب نشود.

 

حجت الاسلام جمیاری پرورش طلبه انقلابی، بااستعداد و توانمند را از دیگر راهکارهای تقویت روحیه انقلابی در حوزه های علمیه بیان کرد و افزود: کتب تحصیلی علما و روحانیان آمیخته با مباحث دینی و سیاسی باشد.

 

وی با تأکید بر ضرورت حضور روحانیت در جایگاه های سیاسی کشور، عنوان داشت: نشست بصیرتی با مسؤولان سیاسی نظام روحیه انقلابی و حوزه های علمیه را تقویت می کند.

 

امام جمعه رومشکان اظهار داشت: ارتباط شخصیت های سیاسی و حوزه، نقد حوزه و نظام، تشویق و تشریح برنامه ها و فعالیت در عرصه های گوناگون و بین مردم بودن روحانیت از دیگر راهکارهای تقویت فکر و روحیه انقلابی است./9459/302/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات