۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۲۴۶۱۰
مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد؛

به روز شدن کتابخانه‌‌های دیجیتال حوزه علمیه استان اصفهان

حجت الاسلام مستاجران با بیان این که کتابخانه دیجیتال حوزه های علمیه استان به سوی استاندارد شدن می روند، گفت: فعال کردن همه کتابخانه های دیجیتال حوزه ها از برنامه های جدی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان است.
امیرحسین مستاجران

حجت الاسلام امیرحسین مستاجران مسؤول فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان،  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با تجهیز کتابخانه دیجیتال حوزه های علمیه استان، گفت: در سال جدید 35 سیستم رایانه، 35 میز رایانه و به همین تعداد صندلی مخصوص رایانه به حوزه تحویل داده شد و به نظر می رسد با مساعد بودن شرایط مالی تا سال آینده اغلب حوزه ها دارای سالن های مجهز رایانه با نرم افزارهایی به روز شوند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: در سال تحصیلی گذشته نمایشگاه نرم افزارهای اسلامی در دهه مبارکه فجر در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد که مورد توجه طلاب و مسؤولان حوزه های علمیه استان اصفهان قرار گرفت.

 

مسؤول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان درمورد وضعیت کتابخانه دیجیتال حوزه ها بیان کرد: برخی حوزه ها از سال های گذشته دارای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بوده و مکانی را برای این امر اختصاص داده بودند از این رو نیاز به نوسازی سیستم ها و تجهیز آنها بود که تا حد امکان و بر اساس بودجه، مقداری از نواقص برطرف شد ولی هنوز به حد مطلوب نرسیدند.

 

حجت الاسلام مستاجران افزود: تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه های دیجیتال حوزه ها یکی از برنامه های اصلی این معاونت در سال تحصیلی گذشته بوده که بر اساس این تصمیم فعالیت های زیادی انجام شده است.

 

وی اظهار داشت: از سالن رایانه مدارس بازدید و طبق فرم های از پیش تهیه شده و همکاری حوزه ها، برای هریک از این اماکن شناسنامه ای تهیه و تکمیل شد و حوزه هایی که دارای امکانات اولیه بودند در اولویت شبکه شدن قرار گرفتند و چند حوزه به همت معاونت تهذیب دارای سیستم شبکه داخلی شدند.

 

مسؤول واحدفرهنگی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان بیان داشت: لازم به ذکر است که با شبکه کردن سیستم های سالن رایانه، قابلیت استفاده همه طلاب از نرم افزارها به صورت همزمان و بدون محدودیت وجود دارد./303/869/ب1

ارسال نظرات