۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۴۲۴۷۵۵
استاد حوزه علميه تأکید کرد؛

ضرورت شناسایی و احیای آثار فقهای بزرگ دینی

 استاد حوزه علمیه با اشاره به این که متأسفانه هنوز بسیاری از علما و آثار و تألیفات آنها ناشناخته و گمنام مانده است، گفت: باید آثار و تألیفات شخصیت هایی همچون آیت الله کوهستانی احیا شود تا جامعه از آن بهره کافی را ببرد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید علی جبارزاده، استاد حوزه علمیه و از شاگردان آیت الله کوهستانی عصر امروز در چهل و چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی در تکیه شهدای روستای کوهستان، با تسلیت سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: این جلسه از قداست فراوان در ماه رجب برخوردار است که ماه دعا، استغفار و استجابت دعا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برگزاری این مراسم در سالروز حزن اهل بیت و امام عصر برگزار و تجلیل از مقام بزرگ ترین عالمان دین و تشیع که آیت الله کوهستانی مربی مردان علم و عمل بود، ادامه داد: حضور عالمان و فضلا، مؤمنان، خانواده های شهدا، مردم و مسؤولان بر قداست این مراسم افزوده است.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: اولیاء الله از دیدگاه قرآن کریم دارای شاخصه هایی هستند، و در میان انسان های موحد و مومن، افرادی هستند که اولیاءالله هستند که با اراده خداوند در مسیر حق از موانع عبور و با رفتن از تاریکی به راز آفرینش اشراف یافته و به مقصد رسیدند که نه خوفی است برایشان و نه حزنی، آنان مومن و متقی اند که هر دو عامل ایمان و تقوا را دارا هستند که عامل نجات است.

 

حجت الاسلام جبارزاده افزود: اولیاءالله عزتمند دنیا و سعادتمند آخرت هستند که دارای شاخصه هایی است که از درون نورانی بودن از ویژگی آنان است که اسرار آفرینش، ملکوت اشیا و واقعیت ها را میبینند.

 

شاگرد آیت الله کوهستانی(ره) گفت: انقطاع جدایی از غیرخدا از دیگر شاخصه ای اولیاء الله است؛ خدابینی، حب عاشقانه به خدا، اخلاص داشتن از دیگر شاخصه های اولیاء الله است.

 

وی از مرحوم آیت الله محمد کوهستانی متقی وارسته نام برد و ادامه داد: ایشان از واقعیات آگاه و از عمق جان به خدا پیوسته بود؛ واقع نگر و حقیقت بین بود و زاهد شایسته و مخلص بود و طلای تمام عیار برای جامعه بود.

 

این استاد حوزه علمیه بیان داست: در روایات آماده است که اولیای خدا اعتماد به خدا، نیازمند بودن به خدا، بی نیازی از غیرخدا، بیش از همیشه بیاد خدا هستند و دایم باذکر خدا هستند و شاکر بوده و بر بلایا صبر دارند، ادای واجبات دارند، سنت پیامبر را مورد عمل قرار داده و ورع از محرمات و تجملات را نمی بینند که تمام این ویژگی ها را آیت الله کوهستانی دارا بودند.

 

حجت الاسلام جبارزاده گعت: دائم الذکر بودن و توجه به اهل بیت(ع) از دیگر خصوصیات بارز این عالم برجسته بود که مظهر ذکرالله و عبد شکور خدا بود و اهتمام به سیره حضرت رسول داشت.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود افزود: این عالم به وظایف شرعی خود عمل کرده و نسبت به دنیا بی رغبت بود و ساده زیستی، متزل، خوراک بیانگر سادگی بود که رحمت الهی و بهشت را برای خود فراهم کرد.

 

وی یادآور شد: پنج اصل اساس موفقیت این عالم است که بر خلاف هوا و هوس حرکت کردن، ایجاد ارتباط نیکو با خدا، تعلقات دنیا را از دل بیرون کرد، توجه به رسول و اهل بیت (ع) و مهربان بودن نسبت به بندگان خدا از جمله این خصوصیات است.

 

حجت الاسلام جبارزاده بیان داشت: آیت الله کوهستانی(ره) از اولیاءالله بود که به مقصد رسیدن برای ایشان سخت نبود و وحشتی نداشت و باید از این مجالس ارتباط با امام عصر داشته و خود را برای رسیدن به خدا مهیا کنیم.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود گفت: تبعیت از رهبری و حرکت در مسیر ولایت و بهره مندی از رهنمودهای ولایت باید در رأس امور باشد تا زمینه ساز انقلاب مهدی باشیم.

 

حجت الاسلام جبارزاده با بیان این که برگزاری مراسم برای علما و فقها، تعظیم شعایر دینی است، خاطرنشان کرد: ما باید از این مراسم و برنامه ها درس دینداری بگیریم و به دین عمل کنیم و دنیاگرا نباشیم و از زندگی، عبادت، فریادرسی دعا درس بگیرید. 

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه هنوز بسیاری از علما و آثار و تألیفات آنها ناشناخته و گمنام مانده است، تصریح کرد: باید آثار و تألیفات شخصیت هایی همچون آیت الله کوهستانی احیاء شود تا جامعه از آن بهره کافی را ببرد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که حوزه های علمیه همواره مهد پرورش علما و فقهای بزرگ دینی بوده است، افزود: باید سیره علمی و عملی بزرگان دینی الگوی نسل جوان جامعه امروز قرار گیرد تا در پرتو آن نورایت بتوان به سعادت و تعالی حقیقی دست یافت./202/1317/ب1

ارسال نظرات