۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۲۵۰۲۹
دبیر هیأت علمی بنیاد بین المللی امام رضا:

هجرت امام رضا بستر ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است

دبیر هیأت علمی بنیاد بین المللی امام رضا گفت: هجرت امام رضا(ع) در این دوره بستر ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است که بی گمان انقلاب اسلامی ایران، مظهر این تمدن است.
حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فقیه اسفندیاری، دبیر هیأت علمی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) شب گذشته در مراسم رونمایی از نخستین درسنامه دانشگاهی امام رضا(ع) که در سالن اجتماعات اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در سال های اخیر ایده پرداختن به منظومه جامع تربیتی اخلاقی از سوی حقیر و دوستان در هیأت علمی بنیاد مطرح شد، ما این طرح را نیز در چند مرکز تهران مطرح کردیم.

 

وی گفت: پیشنهاد اولیه چند گام  داشت که گام اول نگاه حداقلی و طراحی چند واحد درسی تحت عنوان منظومه معرفتی تربیتی رضوی بود که در تمام دانشگاه ها تدریس شود و بعد در مرحله دوم، طراحی رشته ای با گستره بیشتر که البته لوازم خود را دارد.


 

هجرت امام رضا(ع) بستر ساز تمدن نوین اسلامی است
دبیر هیئت علمی بنیاد بین المللی امام رضا ابراز کزد: در مجموعه کارهایی که آستان قدس انجام داد، دو امر؛ کار برای انقلاب اسلامی و برای امام رضا(ع) مورد غفلت واقع شد که شاید بسترهای آن فراهم نبوده است.

 

حجت الاسلام اسفندیاری گفت: هجرت تاریخی امام رضا(ع) گر چه ظاهر آن تلخ و به گونه ای تبعید گونه است، اما اراده الهی تعلق به این امر گرفته است که امام رضا(ع) این هجرت را انجام بدهند و هجرت ایشان در این دوره بستر ساز تحقق تمدن نوین اسلامی باشد که انقلاب اسلامی ایران بی گمان مظهر این تمدن است.
 

عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی گفت: امام رضا(ع) ملقب به شمس الشموس هستند من تأملی کردم که این لقب باید بطنی داشته باشد.
 

امام رضا(ع) مظهر اسم الهی هستند
وی افزود: امام رضا(ع) در میان اسمای الهی مظهر اسم علم الهی و عالم آل محمد هستند. ضرورت دارد که ما از منظومه جامعه معرفتی تربیتی امام رضا(ع) برای گسترش فرهنگ ناب معصومان(ع) بهره بگیریم و برنامه ها و نگرش ما معطوف به تمدن سازی باشد.

 

دبیر هیأت علمی بنیاد بین المللی امام رضا ابراز کرد: در تهیه رشته ای با این عنوان درنگ شایسته بکنیم و هیچ عجله ای نداشته باشیم، حتی اگر از ما وقت بگیرد.
 

حجت الاسلام اسفندیاری گفت: این دست از کارها حساسیت خودش را دارد و چون این گام برای نخستین بار انجام می شود باید محکم و متقن برداشته شود و الا آسیب های خودش را دارد؛ از این رو برنامه ای قوی تر داشته باشیم و شتاب در این مسأله نکنیم.
 

وی افزود: مسأله قابل توجه این است که ما چه ساز و کارهایی را برای ورودی های این دوره های آموزشی در نظر بگیریم، باید گزینشی رفتار کنیم و دانشجوها را گزینش کنیم./202/1309/ب1

ارسال نظرات