۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۲۵۲۵۱
با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه؛

همایش تبیین اندیشه های شهید مطهری در زنجان برگزار شد

همایش بزرگ تبیین اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، علما و روحانیان زنجان برگزار شد.
همایش مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، شامگاه گذشته در همایش تبیین اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری در جمع علما و مبلغان زنجان، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید مطهری گفت: تمام تلاش علامه شهید مطهری در راستای احیای تفکر اسلامی بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه های شهید مطهری در مورد بحران های کنونی بشری افزود: از دیدگاه استاد مطهری  بحران های حل ناشدنی و مشکلات امروز بشر، بحران هایی معنوی و اخلاقی بوده و ریشه در فقدان ایمان دارد؛ از این رو دین عامل حیات شناخته می شود که از یک طرف بینش بشر را زیاد کرده و از طرف دیگر بر نیروی سعی و عمل و کوشش و جنبش می افزاید.

 

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به عدم شناخت استاد مطهری از سوی شخص حقیقی یا حقوقی دیگر خاطر نشان کرد: اندیشه های شهید مطهری را باید با خودش وآثار و افکارش شناخت نه کسی دیگر؛ چرا که عده ای به دنبال سوء استفاده از جایگاه این شهید بوده  و سعی دارند اندیشه های ایشان را با سطحی نگری به سود خود معرفی کنند.

 

حجت‌الاسلام مصائبی در پایان با اشاره به علامت های عقلا در کلام شهید مطهری تصریح کرد: استاد مطهری قائل بودند همه خطا می‌کنند ولی سعادتمندان و عاقلان از خطای خود پشیمان شده و پند می گیرند؛ از این رو عاقلان  بین انتقاد و دشمنی فرق می گذارند.

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، با اشاره به مبعث گرامی رسول اکرم (ص) گفت: مبعث پیامبر اسلام (ص) هدیه ارزشمند و یکی از بزرگ ترین نعمات الهی به بشریت و جهان انسانیت است.

 

وی در ادامه با اشاره به تکامل دین اسلام به عنوان آخرین دین الهی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) با ابلاغ و تبیین دین اسلام به‌عنوان کامل ترین و جامع ترین دستور زندگی، زمینه را برای تکامل و اوج معنوی بشریت مهیا نموده و آنان را از جهل و گمراهی، تعصب و بی فرهنگی به سوی سعادتمندی و خوشبختی واقعی سوق داد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره اهداف بعثت پیامبر اسلام (ص)، تأکید کرد: رسول مکرم اسلام (ص) هدف نهایی خود از بعثت را گسترش و تثبیت مکارم اخلاق در جامعه مطرح کرده و به تشکیل جامعه ای اخلاقی و برخوردار از فضای معنوی و الهی تأکید کرده است.

 

حجت‌الاسلام صفی یاری در پایان با اشاره به این که پیامبر اکرم (ص) اسوه ای حسنه در تمامی زمینه ها است، افزود: امروز نیز جوامع الهی با تأسی به راهبرد بزرگ مبعث نبی مکرم اسلام (ص) باید سبک زندگی خود را با محوریت مکارم اخلاقی تنظیم کرده و با تمسک به رهنمودهای انسان ساز قرآن کریم و سیره و سنت پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت مطهرش رشد و تعالی روز افزون خود را تضمین کنند./203/949/ب1

ارسال نظرات