۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۲۵۳۰۷
به مناسبت نیمه شعبان اجرا می شود؛

طرح فرهنگی «هر مدرسه علمیه یک پایگاه مهدوی» در حوزه های علمیه لرستان

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان از برگزاری طرح «هر مدرسه علمیه یک پایگاه مهدوی» در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای این طرح مدارس علمیه استان در جهت آگاهی بخشی فرهنگ مهدویت در جامعه فعالیت می کنند.
حوزه علمیه

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: طرح «هر مدرسه علمیه یک پایگاه مهدوی» در مدارس علمیه از هم اکنون تا نیمه شعبان اجرا می شود.

 

وی با اشاره به سفارش رهبر معظم انقلاب به انتظار فرج، افزود: انتظار فرج افضل اعمال و انتظار یک عمل است.

 

عزیزی هدف از برگزاری این طرح فرهنگی را فعالیت و برنامه ریزی در جهت تعجیل در فرج عنوان کرد که از سوی مرکز مدیریت برنامه ریزی شده است.

 

وی عنوان داشت: در این طرح تلاش می شود مدارس علمیه به عنوان مبلغ، فرهنگ مهدویت را در جامعه به ویژه نسل جوان گسترش دهند و در زمینه آگاهی بخشی به نسل جوان فعالیت داشته باشند.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان ادامه داد: شناسایی انحرافات و آسیب های اجتماعی و جلوگیری از آن برخی دیگر از اهداف برگزاری طرح فرهنگی هر مدرسه علمیه یک پایگاه مهدوی است.

 

وی با اشاره به وظایف مدارس علمیه در قالب برگزاری این طرح، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های تخصصی، فراخوان شعر و دلنوشته، وبلاگ نویسی با محوریت آثار مهدوی، تدوین جزوه جهل حدیث مهدوی، آموزش انتظار و وظایف منتظران از جمله فعالیت مدارس در راستای این طرح است.

 

عزیزی بیان داشت: تأسیس و افتتاح کتابخانه مهدوی در مدارس علمیه از دیگر فعالیت هایی است که در قالب این طرح اجرایی می شود و مدارس علمیه در همین راستا لیست کتب مورد نیاز را به مرکز مدیریت ارائه می دهند، که کتاب ها از سوی انتشارات مهدویت استان قم تهیه خواهد شد./9459/302/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات