۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۴۲۶۱۷۴
مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي:

خانواده سالم در راستای تکامل ارزش های اسلامی حرکت می کند

مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي بیان کرد: خانواده سالم در راستای تکامل ارزش های اسلامی حرکت می کند و داشتن جامعه ای سالم نیز در گرو داشتن خانواده ای سالم است.
حجت الاسلام صفر قربان پور مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي 

حجت الاسلام صفر قربان پور، مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: خانواده سالم در راستای تکامل ارزش های اسلامی حرکت می کند و داشتن جامعه ای سالم نیز در گرو داشتن خانواده ای سالم است.

 

ضرورت معرفت و شناخت نسبت به اهل بیت(ع)

مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي خاطر نشان کرد: ما نسبت به اهل بیت(ع) وظایفی همچون محبت، معرفت و شناخت نسبت به ایشان و تبعیت از آنها را بر عهده داریم.

 

حجت الاسلام قربان پور اظهار داشت: هر چقدر معرفت و شناخت ما نسبت به اهل بیت(ع) و جایگاهشان بیشتر شود بهتر می توانیم در زندگی برای سعادت دنیا و آخرتمان از ایشان الگو بگیریم.

 

ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای ما در زندگی انسان ها

مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي افزود: با توجه به شرایطی که در جوامع امروزه وجود دارد و با توجه به توطئه های دشمنان باید گفت تحقیق در شخصیت اهل بیت(ع) و تبعیت از آنها به عنوان یک الگوی تمام عیار و یک انسان کامل می تواند ما را در رسیدن به سعادت ابدی کمک کند.

 

حجت الاسلام قربان پور اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) بهترین الگو برای ما در زندگی هستند تا با تمسک و توکل به آنها بتوانیم راه درست و صحیح زندگی را یافته و در راستای دستیابی به جلب رضایت پروردگار و عمل به تأکیدات این معصومین(ع) به سعادت ابدی دست یابیم.

 

جایگاه خانواده به عنوان اولین هسته تشکیل دهنده جامعه

مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي خاطر نشان کرد: الگوگیری از اهل بیت(ع) به ما کمک می کند تا بتوانیم برای عاقبت بخیری خود، خانواده و جامعه برنامه های مثمرثمری را دشته باشیم.

 

حجت الاسلام قربان پور با تأکید بر اهمیت جایگاه خانواده به عنوان اولین هسته تشکیل دهنده جامعه گفت: اگر خانواده دچار آسیب و تزلزل شود به طور حتم جامعه نیز دچار آسیب خواهد شد.

 

مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي بیان کرد: برای جلوگیری از این موضوع وظیفه سنگینی بر دوش همه ما وجود دارد و آن این است که اخلاق در خانواده باید جایگاه اصلی خودش را پیدا کند.

 

تحقق کرامت و ارزش های اخلاقی در خانواده

حجت الاسلام قربان پور تصریح کرد: خانواده باید در مسیر احیای فرهنگ متعالی دین حرکت کند؛ همانطور که در دوران انقلاب و دفاع مقدس این حرکات در خانواده ها مشاهده می شد و هرکسی بنابر توان و تکلیفی که بر دوش داشت به انجام رسالت خویش می پرداخت.

 

مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي اظهار داشت: خانواده به ویژه همسران باید با تعامل و در کنار یکدیگر بودن نسلی سالم، صالح و مفید را برای جامعه تربیت کنند؛ چرا که اگر خانواده های ما تکامل یافته باشند قطعا جامعه ای تکامل یافته و سالم نیز خواهیم داشت.

 

وی در ادامه یادآور شد: اگر می خواهیم همه افراد جامعه سالم و دارای این ویژگی ها باشند باید کرامت و ارزش های اخلاقی را در خانواده تحقق بخشیم./842/302/ب2

ارسال نظرات