۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۲۶۸۱۰
قاری برتر حوزه های علمیه استان اصفهان:

بهترین تعالیم و قوانین زندگی و اجتماعی در قرآن کریم است

هرندی زاده گفت: بهترین تعالیم و دستورات و قوانین زندگی و اجتماعی در قرآن آمده است، اگر تمام ابعاد زندگی ما بر اساس دستورات قرآن کریم باشد هیچ گاه دچار مشکلات و کمبودها نمی شویم.
نشست کاتولیک

جواد هرندی زاده، قاری برتر حوزه علمیه استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، در رابطه با لزوم گسترش تعالیم قرآنی در بین آحاد جامعه گفت: روحانیان و طلاب باید با تعالیم قرآنی آشنایی کافی داشته باشند تا بتوانند مردم را با معارف قرآنی آشنا کنند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد حتی روحانیان ما در قرائت صحیح قرآن مشکل دارند و حتما باید این مشکل اصلاح شود، عده ای قرآن را گرفته اند و اهل بیت را رها کرده اند و عده دیگر اهل بیت را گرفته اند و قرآن را رها کرده اند و این دو هیچ کدام پسندیده نیست.

 

قاری برتر حوزه علمیه استان اصفهان افزود: قرآن و اهل بیت(ع) با هم هستند و هیچ گاه از هم جدا نمی شوند، در حدیث ثقلین پیامبر اکرم(ص) فرمودند: دو چیز گرانبها را در میان شما به امانت می گذارم، قرآن و اهل بیتم که اگر به آن ها چنگ بزنید هرگز گمراه نمی شوید.

 

هرندی زاده تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) اول فرمودند قرآن و این نشان دهنده اهمیت قرآن در هدایت و سعادت بشر است، بهترین تعالیم و دستورات و قوانین زندگی و اجتماعی در قرآن آمده است، اگر تمام ابعاد زندگی ما بر اساس دستورات قرآن کریم باشد هیچ گاه دچار مشکلات و کمبودها نمی شویم.

 

وی بیان داشت: متاسفانه برخی قرآن را فقط برای مراسم ختم، سر خطبه عقد و قسم خوردن استفاده می کنند و این برای یک مسلمان شیعه خیلی بد است، با وجود برکات و نورانیتی که قرآن برای ما دارد و راهگشای زندگی انسان است و تنها به زندگی فردی اختصاص ندارد بلکه تعالیم آن برای نجات و سعادت جامعه و مصونیت از انحرافات است ولی از آن غافل هستیم.

 

قاری ممتاز حوزه علمیه استان اصفهان، در رابطه با دلایل عدم انس مردم با قرآن کریم توضیح داد: ممکن است یکی از دلایل آن این باشد که زبان ما فارسی است، قرآن به زبان عربی نازل شده است و باید آن را عربی خواند و این برای بعضی از مردم مشکل است.

 

هرندی زاده گفت: این که می بینیم کشورهای عربی مانند مصر انس بیشتری با قرآن دارند به خاطر این است که زبانشان عربی است، در هر صورت باید توجه جامعه ما به قرآن بیشتر شود، خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر چه پیش می رویم به مدد خدا و عنایت ائمه معصومین توجه مردم ما به قرآن و مجالس قرآنی بیشتر می شود.

 

وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه ما شاهد عنایت و توجه مقام معظم رهبری به این قضیه هستیم و می بینیم که ایشان هر ساله در ماه مبارک رمضان جلسات باشکوهی با قاریان قرآن دارند و قاریان در حضورشان قرآن می خوانند و این خیلی تاثیر گذار است و کسانی که ادعای ولایت مداری دارند باید به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به قرآن عمل کنند و هزینه هایی را جهت برگزاری چنین مراسماتی اختصاص دهند./302/869/ب1

ارسال نظرات