۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۲۶۸۹۶
حجت الاسلام شکوری مطرح کرد؛

ترویج روحیه ایثار و جانبازی در جامعه روزنه نفوذ دشمنان را سد می کند

امام جمعه خوی با اشاره به جایگاه رفیع جانبازی در راه اسلام، گفت: اگر روح ایثار و جانبازی بر جامعه حاکم باشد هیچ روزنه نفوذی برای سلطه و منفعت جویی دشمنان باقی نخواهد ماند.
دیدار امام جمعه خوی با جانبازان دیدار امام جمعه خوی با جانبازان دیدار امام جمعه خوی با جانبازان دیدار امام جمعه خوی با جانبازان

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی صبح امروز در حاشیه دیدار با خانواده های جانبازان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، با اشاره به جایگاه رفیع جانبازی در راه اسلام، اظهار داشت: رسول خدا(ص) می‌فرمایند: «هرکـه در راه خـدا مـجروح شـود، در روز قیامت در حالى مى‏ آید که بویش همچون بوى مشک باشد و نشان شهیدان بر اوست و هرکه از روى اخلاص شهادت را از خداوند بخواهد، خداوند اجر شهید به وى دهد هر چند در بسترش بمیرد».

 

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: جانبازان و ایثارگران پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی هستند آنان اگر چه پایشان را از دست داده اند، اما ایستاده اند تا نام، یاد و فرهنگ شهیدان را زنده نگه دارند  و اگرچه ممکن است دستی در بدن نداشته باشند، ولی هم چنان علمداران این انقلاب اند.

 

وی افزود: آنان شور و نشاط حسینی را در جامعه برپا داشته اند، و هم چنان در صحنه باقی مانده اند تا ولایت تنها نماند و علی زمان مظلوم واقع نشود، آنان مانده اند تا مصیبت های صدر اسلام تکرار نشود و ذهن مردم از عطر ولایت تهی نگردد  آری، آنان هم چنان مانده اند تا رسالت بزرگ خویش را که زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر ارواحنافداه است به پایان رسانند.

 

حجت الاسلام شکوری جانبازان را یادگاران دوران دفاع مقدس خواند و افزود: جانبازان تنها در میدان های نبرد پیشتاز نبوده اند  امروز در تمام صحنه ها جانبازان و ایثارگران عزیز با قدرت به فعالیت مشغول هستند.

 

رییس حوزه های علمیه خوی تصریح کرد: جانبازان در عرصه های فرهنگی، در مقابل شبیخون دشمن صف های مستحکمی هستند و آثار عمیق و شگرفی در جامعه برجای نهاده اند به گونه ای که آثار فرهنگی ـ هنری جانبازان به نحوی باورنکردنی تحوّل فرهنگی ایجاد می کند و به سادگی جان مخاطب را متأثر می سازد .

 

وی افزود: یکی از دلایل بارزی که برای مقابله خصمانه جهان استکبار با اصول اسلام می توان برشمرد، پی بردن آنها به نقش و جایگاه ویژه این اصول در ایجاد روح ایثار و جانبازی است، چرا که اگر روح حاکم بر جامعه روح ایثار و جانبازی باشد هیچ روزنه نفوذی برای سلطه و منفعت جویی آنان باقی نخواهد ماند.

 

گفتنی است، در مجموع 548 هزار و 499 جانباز در سراسر کشور وجود دارد  که از این تعداد 18 هزار و 176 نفر مربوط به استان آذربایجان غربی و  دو هزار و یکصد نفر مربوط به شهرستان خوی است./936/302/ب2

ارسال نظرات