۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۲۷۱۹۰
امام جمعه سراب:

حوزه های علمیه خاستگاه و مبلغ حقیقی انقلاب هستند

حجت الاسلام اکرمی با بیان این که حوزه های علمیه خاستگاه و مبلغ حقیقی انقلاب هستند، گفت: امروز ائمه جمعه، مدیران مدارس و اساتید حوزه های علمیه شرعا و اخلاقا وظیفه دارند که طلاب را حزب اللهی و انقلابی تربیت کنند و در مسیر آموزه های انقلاب قدم بردارند.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه حوزه های علمیه از ابتدا، مبلغ و مروج دین اسلام بوده اند، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی حوزه های علمیه به تبعیت از امام راحل، خاستگاه انقلاب و مدافع حقیقی آن شدند.

 

وی روحانیت و حوزه های علمیه را عامل اقتدار و قوت انقلاب اسلامی خواند و ابراز داشت: روحانیت علت اصلی تداوم انقلاب و آموزه های انقلابی است، اگر انقلاب اسلامی ایران امروز قدرتمند و قوی است به برکت تبلیغ و حمایت روحانیت انقلابی و حوزه های علمیه بوده است.

 

امام جمعه سراب اهمیت انقلابی بودن و ماندن حوزه های علمیه را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز این مسأله از اهمیت بیشتری برخوردار است، فاصله میان حوزه های علمیه، روحانیت و انقلاب نه تنها نظام و انقلاب را تضعیف خواهد کرد بلکه خود حوزه های علمیه نیز تحت الشعاع آن قرار خواهند گرفت.

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن در این زمینه و ایجاد فاصله میان حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن با فعالیت شدید خود به دنبال عناصری سست و ضعیف هستند که با ولایت فقیه، امام و انقلاب زاویه دارند و این رهگذر به دنبال ضربه به اسلام و انقلاب است.

 

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی خطر این قشر را بسیار بزرگ و حساس دانست و ادامه داد: امروز ائمه جمعه، مدیران مدارس و اساتید حوزه های علمیه شرعا و اخلاقا وظیفه دارند که طلاب را حزب اللهی و انقلابی تربیت کنند و در مسیر آموزه های انقلاب قدم بردارند.

 

وی حزب اللهی بودن خبرگان رهبری را در گرو حزب اللهی بودن حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: خبرگان انقلابی و حزب اللهی به فکر کشور و مردم خواهد بود و در موقع نیاز رهبری انقلابی را برای کشور انتخاب می کنند و آینده انقلاب، ملت و کشور را تضمین خواهند کرد.

 

امام جمعه سراب تشویق، ترغیب و تربیت طلاب به انقلابی گری را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حوزه های انقلابی ناظر بر اعمال دولت، مجلس خواهند بود و خیر و برکت را برای انقلاب و کشور به ارمغان می آورند و حافظ حرکت کشور در مسیر انقلاب هستند./854/302/ب2

ارسال نظرات