۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۲۷۴۱۶
قائم مقام وزیر علوم:

استفاده از ظرفیت خیرین جزو پایه‌های اقتصاد مقاومتی است

تسلیمی با بیان این که بدون حضور خیرین بسیاری از امور روی زمین خواهد ماند، گفت: یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت خیرین در عرصه های مختلف است.
محمد سعید تسلیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد سعید تسلیمی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ظهر امروز در مراسم تجلیل از خیرین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در صف اول پژوهش در دو بعد حوزوی و دانشگاهی است و از جایگاه ویژه ای در تولید علوم انسانی برخوردار است.

 

وی همراهی خیرین با فرهنگ و پژوهش را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: مسأله خیرین در امر آموزش و پرورش سابقه بیشتر از دانشگاه دارد ولی حضور خیرین در آموزش عالی از شتاب بیشتری برخوردار بوده و تا جایی رسیده که بنیادهایی برای این امور خیر تشکیل شده است.

 

تسلیمی با اشاره به این که با هر نام و نشانی که کار خیری انجام شود فاعل آن خیّر است، گفت: افرادی که توانمندی ها و امکانات خود رادر اختیار دانشگاه قرار می دهند و در ساخت یک بنا کمک می کنند در حقیقت به تولید علم و فرهنگ کشور کمک کرده اند که بسیار ارزشمند است.

 

وی با بیان این که سرمایه گذاری و هزینه در هر زمینه باید منجر به نتیجه شود، گفت: به تعبیر امام خمینی(ره) دانشگاه کارخانه آدم سازی است و وقتی در این محیط شخصی هزینه می کند نشان از دغدغه او برای اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه دارد.

 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی  اشاره و خاطرنشان کرد:  در این سیاست ها بر استفاده از ظرفیت خیرین تأکید شده است زیرا اگر حمایت مردمی نباشد هیچ اقدامی به نتیجه نمی‌رسد.

 

وی با بیان این که دانشگاه به همه جامعه تعلق دارد و خدمات آن برای تمام جامعه است، ابراز داشت: باید جامعه هم متقابلا به دانشگاه خدمت کند و فقط هم به ساخت بنا نباید اکتفا شود و بلکه باید در تجهیز کتابخانه و آزمایشگاه و سایر موارد اقدام کنند و حامی بودن باید جامع الاطراف باشد تا حرکتی پردامنه ادامه پیدا کند.

 

تسلیمی با بیان این که باید دانشگاهیان دغدغه محصول و نتیجه پژوهش را داشته باشند، یادآور شد: ملت ما باید ملتی دانشگاهی باشند و کسانی که خارج از دانشگاه هم هستند باید همتشان این باشد که گامی در راه تحصیل و تولید علم بردارند و جامعه ای علمی و فرهنگی را تشکیل دهیم./843/پ202/ی

ارسال نظرات