۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۲۷۴۲۴
مدیر جامعه الزهرا تأکید کرد؛

ضرورت راه‌اندازی مراکز مشاوره تخصصی در حوزه

حجت‌الاسلام هاشمیان راه‌اندازی مراکز مشاوره تخصصی در حوزه‌های علمیه را ضروری خواند و گفت: حضور مشاور در کنار طلاب زمینه افزایش موفقیت در امر تحصیل و تبلیغ و حل ریشه‌ای مشکلات فرهنگی را فراهم می‌کند.
سید سجاد هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سجاد هاشمیان بعد از ظهر امروز در دیدار با مشاوران و اساتید جامعه الزهرا(س)، با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر مدرک گرایی و توجه سطحی به علوم حوزوی یکی از مهم‌ترین آفت های تحصیلی در میان طلاب است، گفت: طلبه ای که با این نگرش وارد حوزه شده و فارغ التحصیل می شود نخواهد توانست خادم بوده و گرهی از مشکلات جامعه را باز کند.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه همین سطحی نگری علمی و مدرک گرایی موجب افزایش فشارهای روانی و مشکلات و آسیب در میان طلاب شده است، افزود: همین موضوع راه اندازی مراکز مشاوره و وجود مشاوران متخصص را در میان طلاب و در حوزه های علمیه ضروری کرده است.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه مشاوران باید اهمیت تحصیل در حوزه را به طلاب یادآور شده و برنامه‌ریزی هدفمند و به‌موقع را به طلاب آموزش دهند، تصریح کرد: طلبه ای که توان تصمیم گیری به‌موقع و برنامه‌ریزی هدفمند را نداشته باشد چگونه می‌تواند نقش خود را در هدایتگری جامعه به خوبی ایفا کند.

 

حجت الاسلام هاشمیان با اشاره به اینکه حضور مشاور در کنار طلاب زمینه افزایش موفقیت در امر تحصیل و تبلیغ و حل ریشه‌ای مشکلات فرهنگی را فراهم می‌کند، گفت: متأسفانه آنچه امروز موجب بروز آسیب های مختلف در جامعه شده این بوده که در گذشته در کنار آموزش علوم حوزوی به طلبه نحوه تصمیم گیری در عرصه های کلان مدیریت زندگی اجتماعی و شخصی آموزش داده نمی شده است به همین دلیل ما شاهد هستیم که اگر فعالیتی هم توسط طلاب صورت گرفته به دلیل نگرش سطحی و عدم بهره مندی از توان برنامه‌ریزی هدفمند نتوانسته موفقیت چندانی را به دست آورد.

 

وی افزود: طلاب حوزه های علمیه با اینکه در مراکز آموزش حوزوی باید از وجود مشاوران متخصص بهره مند شوند باید در طول تحصیل با دوره های مشاوره ای نیز آشنا شوند تا بتوانند پس از حضور در میادین تبلیغ در امر مشاوره دینی مردم و رفع مشکلات جامعه موفقیت چشمگیری به دست آورند.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: طلبه ای که از توان مشاوره ای و مهارت های ارتباطی برخوردار نباشد نخواهد توانست در امر تبلیغ در میان جامعه هدف خود موفقیت های لازم را کسب کند.

 

حجت الاسلام هاشمیان یادآور شد: بهره مندی طلاب از مشاوران متخصص موجب برطرف شدن مشکلات طلاب و آرامش روانی آن‌ها می‌شود که همین موضوع در امر تبلیغ دین در جامعه نقش بسیار مؤثری و راهبردی دارد./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات