۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۲۷۶۰۲
توکلی:

IPC الگوی مناسب قرارداد نفتی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: IPC الگوی مناسبی برای قرارداد نفتی نیست، چرا که سبب نقض حاکمیت ملی، عدم تامین منافع ملی، تباه شدن سرمایه‌های داخلی و منجر به افزایش خام‌فروشی همراه با ضرر است.
احمد توکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست خبری بررسی قراردادهای جدید نفتی که در اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی برگزار شد، گفت: هنگامی که قراردادهای جدید بسته شد ما خواهان برگزاری جلسه و نشست در این خصوص شدیم.

 

وی افزود: به طور کلی در جلساتی که با وزیر نفت داشتیم برخورد ایشان برای اصلاح این الگو مثبت بود، اما در قراردادهای جدید نفتی تغییراتی صورت گرفت که جلساتی نیز با جهانگیری معاون اول رییس جمهور و منتقدان داشتیم.

 

نماینده مردم تهران ادامه داد: در نهایت همه به این نتیجه رسیدند که  IPC  الگوی مناسبی برای قرارداد نفتی نیست، چرا که سبب نقض حاکمیت ملی، عدم تامین منافع ملی، تباه شدن سرمایه‌های داخلی و منجر به افزایش خام‌فروشی همراه با ضرر است، بنابراین وزارت نفت باید به سراغ روش و ایده‌های دیگر برود.

 

توکلی ضمن انتقاد از جذاب کردن قراردادهای نفتی برای شرکت‌های خارجی، عنوان  کرد: این مساله واقعی نیست و نباید شرکت‌های نفتی پیش از معرفی الگوی جدید قراردادهای نفتی برای بستن قرارداد به ایران مراجعه کنند.

 

وی افزود: ipc از جلمه قراردادهایی است که حتی از پیش انقلاب هم عقب‌تر است، امروز شرکت‌های بزرگ برای حضور در بازار ایران رغبت دارند و ipc فناوری را به کشور ما منتقل نمی‌کند.

 

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما باید قرارداد مشارکت در تولید را پیشنهاد کنیم، سازوکار IPC  به گونه‌ای است که شرکت نفتی‌ها را حذف و خارجی‌ها را جذب می‌کند و در نتیجه نیروهای‌ ما بیکار می‌شوند./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات