۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۲۸۰۷۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

جامعه منتظر باید بر مبنای قرآن و سیره اهل بیت گام بردارد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که جامعه منتظر جامعه‌ای است که بر مبنای قرآن و در خط اهداف قرآنی باشد، گفت: جامعه منتظر جامعه ‌ای است که همه فعالیت ‌ها و جهت ‌گیری ‌هایش مطابق با قرآن و سنت باشد و همواره بکوشد تا روحیه انتظار را در میان جامعه تقویت کند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار ستاد برگزاری جشن های نیمه شعبان بر ضرورت ترویج معارف مهدویت در بخش های مختلف جامعه به ویژه خانواده ها تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ مهدویت، از ضروریات مهم خانواده‌ها است که باید مورد توجه قرار گرفته و با گسترش در خانواده، جامعه مهدوی داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی، آگاه‌سازی و پرورش افراد توانمند، فرهنگ مهدویت در جامعه را بیش از گذشته ترویج کنیم تا شرایط ظهور برای حضرت حجت(عج) فراهم شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این‌که انتقال فرهنگ انتظار به نسل جوان به معنای آشنا کردن آنان با وضعیت مطلوب جامعه بشری از دیدگاه کتاب آسمانی مسلمانان است، خاطرنشان کرد: بعد از شناساندن فرهنگ مهدوی به جامعه باید نحوه شناساندن این فرهنگ به دیگر جوامع نیز در دستور کار ما قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی‌لایینی یادآور شد: اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ مهدوی، جامعه را از هر ‌خطر و فتنه‌ای دور می‌کند و امروز آحاد جامعه اسلامی باید برای نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های منتظران مهدی(عج)، بیان داشت: کسب معرفت نسبت به حضرت مهدی(عج)، تمسک به ریسمان ولایت و اهل بیت(ع)، تهذیب نفس و اصلاح فردی، امر به معروف و نهی از منکر، انتظار فرج، محبت و دلبستگی به حضرت مهدی(عج)، دعا برای تعجیل در فرج امام عصر(عج)، صدقه دادن به قصد سلامتی امام عصر(عج) و یاد فراوان امام عصر(عج) از شاخصه‌های منتظران واقعی امام زمان (عج) است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه و عمق بخشیدن به معرفت دینی جوانان در جشن‌‌های نیمه شعبان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: نهادینه کردن فرهنگ مهدویت بسیاری از ناهنجاری ها را در اجتماع کاهش می دهد.

 

وی با بیان این‌که اندیشه مهدویت به دلیل داشتن ویژگی منحصر به فرد یکی از توانمند‌ترین عوامل رشد جامعه دینی است، افزود: گسترش این فرهنگ نورانی موجب رشد و بالندگی هر چه بیشتر جامعه خواهد شد به همین دلیل جشن نیمه شعبان به ‌عنوان یکی از اعیاد بزرگ حکومت اسلامی تنها نباید در حد یک مراسم باشد بلکه باید در کنار این سرور و شادمانی، فرهنگ مهدویت و اهداف حکومت آخرالزمان(عج) نیز تبیین شود.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این‌که جامعه منتظر جامعه‌ای است که بر مبنای قرآن و در خط اهداف قرآنی گام بردارد، اظهار داشت: چنین جامعه ‌ای باید همه فعالیت ‌ها و جهت ‌گیری ‌هایش مطابق با قرآن و سنت باشد و همواره بکوشد تا روحیه انتظار را در میان جامعه تقویت کند.

 

وی با اشاره به این‌که مهدویت به ‌عنوان فرهنگ ماندگار و میراث ارزشمند اهل بیت(ع) همواره در بالاترین جایگاه قرار دارد، یادآور شد: زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) در گرو گسترش فرهنگ مهدویت است.

 

امام جمعه نکا پذیرفتن ولایت را نخستین خصوصیت جامعه منتظر دانست و افزود: انتظار در مکتب تشیع، حالت انسانی است که ضمن پیراستن وجود خویش از بدی‌ها و آراستن آن به خوبی‌ها، در ارتباطی مستمر با امام و حجت زمان خویش همه همت خود را صرف زمینه‌سازی ظهور مصلح جهانی نموده و در جهت تحقق وعده الهی نسبت به برپایی دولت کریمه اهل ‌بیت(ع) با تمام وجود تلاش می‌کند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به برداشت‌های انحرافی از مفهوم انتظار، اضافه کرد: نشستن، منتظر بودن و ساختن واقعیت تا ظلم فراگیر شود و نبود اقدامی عملی در این راستا از برداشت‌های انحرافی و منفی از واژه انتظار است.

 

امام جمعه نکا با تأکید بر این که وظیفه‌ ما در زمان غیبت امام زمان(عج) این است که قانون عدل الهی را در این کشور حاکم کنیم، گفت: یکی از تفکرات غلط این است که می‌گویند باید صبر کنیم تا امام زمان(عج) بیاید و در آن زمان حکومت تشکیل دهیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که استراتژی امروز دشمن بر گسترش خرافه و بدعت‌گذاری استوار است، تصریح کرد: گسترش فرهنگ ناب انتظار مهم‌ترین راه مقابله با بدعت‌گذاری و خرافه افکنی دشمنان است. /1317/202/ب2

ارسال نظرات