۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۲۸۷۶۹
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان به اقشار کم درآمد جامعه توجه ویژه ای داشته باشند

حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن توصیه ای به مسؤولان گفت: اگر کارمان را به احسن وجه انجام دهیم و کوتاهی نکنیم، مورد لطف خدا قرار خواهیم گرفت؛ مسؤولان کمال محبت خود را نسبت به طبقاتی که بر آنها اشراف دارند، برسانند تا جامعه ای خدا پسند در برابر دیگر کشورها داشته باشیم.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مهدی چمران، رییس و جمعی از اعضای شورای عالی استان های کشور خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید قرآن برای هر کسی تذکر نیست؛ بسیاری از افراد بودند که قرآن را پای منبر پیامبر(ص) می شنیدند و وقتی می رفتند پیامبر(ص) چه می گفت.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به محاسبه اعمال در روز قیامت اظهار داشت: خدا در آیه 90 و 91 سوره حجر خطاب به پیامبر(ص) می فرماید قسم به پروردگارت که تمام بندگان مورد پرسش قرار می گیرند و از هر عملی سؤال می شود، اما مطالبی که خدا گفته را با صدای بلند بگو.

 

وی درباره نیاز انسان ها به هم تصریح کرد: اگر مثل شورای عالی مجموعه را در نظر بگیرید، مثل انسان است که تمام عالم در وجود انسان جمع است و همه با هم مرتبط هستیم و مثل وجود انسان است که دارای شاهرگ، مویرگ و رگ های متوسط است که اگر از مرکز خون رسانی نباشد، انسان نمی تواند زنده باشد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی نیاز مراکز و انسان ها به هم را به اعضای بدن انسان تشبیه کرد و گفت: اگر از مراکز اصلی به شورای عالی استان ها کمک نشود، نه آنها می تواند کاری کنند و نه کسانی که بالاتر هستند می تواند کاری از پیش ببرند؛  خدا بشر را نیازمند به هم خلق کرده است؛ مَثَل کشور نیز همین است که اگر دولت و مجلس با شما همکاری داشته باشد، در کارتان موفقیت بیشتری خواهید داشت و در غیر این صورت به نسبت آن، کار ناقص خواهد بود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن توصیه ای به مسؤولان یادآور شد: مسؤولان مربوطه باید بتوانند به شما رسیدگی کنند و نیازتان را مرتفع کنند؛ از شما هم می خواهیم که کمال محبت خود را نسبت به طبقاتی که بر آنها اشراف دارید، برسانید تا جامعه ای خدا پسند در برابر دیگر کشورها داشته باشیم.

 

وی به لزوم انجام وظیفه مسؤولان اشاره و خاطرنشان کرد: در روایت آمده است که خدا دوست دارد بندگان کار را به خوبی انجام دهند؛ اگر کارمان را به احسن وجه انجام دهیم و کوتاهی نکنیم، مورد لطف خدا قرار خواهیم گرفت./822/پ202/ج

ارسال نظرات