۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۲۸۹۴۰

نمایشگاه ۱۷۵ شهید غواص در مشهد برگزار شد

همرزم شهدای غواص گفت: دست این بچه ها بسته شد تا دست این نسل باز باشد، دل و قلب های آن ها سوخت تا دل و قلب شما نسوزد، سرهایشان را دادند تا سرافراز باشید و کمر خود را در زیر سیم های خادردار خم کردند تا شما امروز کمر راست کنید.
شهداي غواص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نمایشگاه تخصصی 175 شهید غواص که با همکاری دانشجویان معماری دانشگاه سوره تهران و فرهنگسرای پایداری برگزار شده بود، شب گذشته در چهار سوق هنر بعد از سه روز به کار خود پایان داد.


مراسم اختتامیه نمایشگاه شهدای غواص شب گذشته در چارسوق هنر با حضور جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و دیگر مسؤولان شهری و علاقه مندان در عرصه هنر و دفاع مقدس برگزار شد.


امین داوطلب از همرزمان شهدای غواص گفت: دست این بچه ها بسته شد تا دست این نسل باز باشد، دل و قلب های آن ها سوخت تا دل و قلب شما نسوزد، سرهایشان را دادند تا سرافراز باشید و کمر خود را در زیر سیم های خادردار خم کردند تا شما امروز کمر راست کنید.


وی با بیان این که شهدا نیز مانند نسل جوان امروز آرزوهای بسیار برای زندگی خود داشتند، اظهار کرد: با همه این آرزو ها شهدا وارد آب شده تا برای نسل امروز افقی را باز کنند.


داوطلب افزود: بچه های غواص چه آن ها که شهید شدند و چه دیگر غواصان که امرروز در سوریه و عراق به پاسداری از اسلام  همت گماشته اند، برای امنیت، حریت و معنویت کار می کنند.


این رزمنده دفاع مقدس به توسل و پیروی از شهدا تأکید و ابراز کرد: هر کدام از کارهای شهدا را باید در زندگی عملی کنیم و نتیجه آن را در زندگی خواهیم دید.


سید جلال فیاضی، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تجلیل کشورها از کشتگان خود، گفت: در همه کشورها احترام خاصی برای کشتگان خود در جنگ ها دارند و  به تهیه یادمان، نماد و مراسم های خاص برای آن ها اقدام می کنند.


وی با اشاره به این که برخی از نمادهای شهری از دفاع مقدس دور از دسترس مردم است، گفت: باید این نماد ها در معرض دید مردم قرار گیرد تا بتوانند با آن ها رابطه برقرار کنند.


فیاضی به وجه تمایز شهدای ما با کشتگان دیگر کشورها در جنگ اشاره و ابراز کرد: اتفاق های جنگ تحمیلی قابل قیاس با آن چه در جنگ های دیگر بلاد رخ داده است قابل مقایسه نیست چون شهدا با عشق و ایمان می جنگیدند بنابراین همه ما وظیفه داریم این فرهنگ را نسل به نسل منتقل کنیم.


جواد صادقی، قائم مقام ریاست دانشگاه سوره ایجاد تعامل بین هنر و دین را از مأموریت های این دانشگاه بیان و اظهار کرد: هدف این دانشگاه این است که مفاهیم و ارزش هایی مانند دفاع مقدس که در احساسات مردم بوده را از طریق هنر از جمله در معماری، تئاتر به جامعه منتقل کنیم.


وی به فعالیت های این دانشگاه در خصوص دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت در زمنیه دفاع مقدس بخشی از کارهای مهم این دانشگاه است و رشته ادبیات و دفاع مقدس به زودی در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد و افزون بر این نمایشگاه تئاتر خیابانی 175 شهید غواص از دیگر کارهای فاخر این دانشگاه در زمینه دفاع مقدس است.

 

جدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم به ضرورت حفظ آثار دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: غربی ها تاریخ خود را برای هوا و هوس خود پاس می دازند در حالی که ما هدف متعالی داشته و باید در انتقال مفاهیم همت کرده و در این راه می توانیم از تجربیات آن ها  از جمله در ساخت المان ها استفاده کنیم.


وی افزود: ما با این انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  تاریخ ساز هستیم و برای حفظ آن باید در همه ابعاد کار کنیم.


گفتنی است در این مراسم از دست اندارکاران این نمایشگاه تقدیر به عمل آمد./202/1310/ب1

ارسال نظرات