۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۲۹۸۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مبارزه فرهنگی با افکار انحرافی مستکبران مصداق بارز جهاد کبیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مبارزه و مقابله فرهنگی با افکار منحرف مستکبرانی که بر جهان سیطره افکنده‌اند، مصداق بارز جهاد کبیر مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام یعقوبی- همایش طلایه داران تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه دوشنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در آستانه ماه مبارک رمضان با شرکت روحانیان شیعه و سنی استان در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان ماه برکت و لطف مضاعف الهی است ازاین‌رو باید از این فرصت برای خود‌سازی معنوی و خداشناسی بیشتر بهره ببریم.

 

وی با اشاره به فواید روزه‌داری، روزه‌خواری علنی در سطح جامعه را ازجمله مصادیق گناه دانست و افزود: همه افرادی که سالم بوده و بیماری ندارند بر اساس آموزه‌های اسلامی می‌بایست روزه بگیرند اما افرادی که بیمار بوده و عذر شرعی دارند درنتیجه روزه نمی‌گیرند هم باید حرمت این ماه را حفظ کرده و از روزه‌خواری علنی در سطح جامعه خودداری کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه لازم است با مظاهر علنی روزه‌خواری در جامعه برخورد جدی شود، خاطرنشان کرد: زیبنده جامعه اسلامی شیعی نیست که در ماه رمضان عده‌ای در خیابان به صورت آشکار اقدام به روزه‌خواری کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهاد کبیر، تصریح کرد: مبارزه و مقابله فرهنگی با افکار منحرف مستکبران خودخواه و لجوج عالم که بر جهان سیطره افکنده‌اند، مصداق بارز جهاد کبیر است.

 

وی ادامه داد: ماه رمضان و فضای عبادی و معنوی حاکم بر این ماه فرصت مناسبی برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در راستای مبارزه با افکار انحرافی و انجام جهاد کبیر مورد نظر رهبری است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه مدتی است در مساجد استان، صندلی‌های فراوان برای اقامه نماز دیده می‌شود، اضافه کرد: برخی مواقع افرادی که مشکل جدی برای ادای نماز ندارند هم از صندلی استفاده می‌کنند و این درست نیست و باید در این راستا تجدیدنظر صورت گیرد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی همچنین از مردم استان خواست برای کمک به عتبات عالیات، سهمیه‌ای که برای خراسان شمالی مشخص شده را تأمین و تکمیل کنند تا افزون بر بازسازی عتبات عالیات، ثواب این کار خیر هم در کارنامه اعمال آن‌ها به ثبت برسد.

 

محمدحسین علی نیا، معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به نقش روحانیان در هدایت و روشنگری جامعه، اظهار کرد: با توجه به مشکل کمبود آب در استان، از روحانیان مبلغ انتظار می‌رود به این موضوع به صورت جدی ورود کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان و برگزاری مراسم‌های مذهبی در این ماه مبارک، روحانیون می‌توانند از این فرصت برای تشویق مردم به کم‌مصرف کردن آب استفاده کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات