۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۲۹۸۳۳
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

فقر با احیای زکات ریشه کن می‌شود

رییس ستاد اقامه نماز گفت: روحانیان احکام زکات را دقیق مطالعه کنند چراکه اگر زکات احیا شود فقرا سیر می‌شوند و فقر ریشه‌کن می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز، پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاس زکات که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: زکات همچون نماز عبادتی است که باید برای رضای الهی انجام گیرد بنابراین باید به مردم آموزش داده شود که برای قرب ولی‌الله زکات دهند.

 

وی افزود: ما در بخش اجرایی زکات مشکلاتی داریم، باید تلاش کنیم که در بخش زکات نیز همچون خمس و نماز به صورت مستقل عمل کنیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

 

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب درباره زکات، اظهار داشت: باید تلاش کرد تا زکات را به کسانی که مستحق هستند برسانیم.

 

حجت‌الاسلام  والمسلمین قرائتی گفت: اقدامات اشتباهی درباره زکات انجام‌شده است که باید اصلاح شود، در کشوری که مردم آن شهید دادند اگر روحانیت زکات را در مسیر درست آن مصرف نکند در قیامت باید پاسخگو باشد.

 

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه زکات باید برای رضای خدا پرداخت شود، ابراز کرد: در قرآن کریم 400 بار لفظ زکات به‌کاربرده شده است و هیچ امری در اهمیت مانند رسیدگی به فقرا نیست، روحانیت تلاش کند تا با آمادگی شایسته زکات مردم را دریافت کرده و در مسیر درست هزینه کند، ماه رمضان نزدیک است از آن در راستای تبلیغ و ترویج امر زکات استفاده کنیم.

 

وی افزود: مردم باید با آرامش زکات بدهند ترس، تطمیع و تهدید در این امر وجود نداشته باشد، در قرآن سه مرتبه لفظ فلاحت و رستگاری همراه با زکات به‌کار رفته است، امیدوارم که با برنامه دقیق زکاتی را که خداوند می‌خواهد انجام شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خطاب به جمع حاضر خاطرنشان کرد: همه شما روحانیان احکام زکات را دقیق مطالعه کنید چراکه اگر زکات احیا شود فقرا سیر می‌شوند فقر ریشه‌کن می‌شود./202/807/ب1

ارسال نظرات