۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۳۰۱۰۰
امام جمعه شهرضا:

امام خمینی بزرگ‌ترین حرکت مذهبی قرن را رهبری کردند

امام جمعه شهرضا گفت: حضور امام خمینی(ره) و اقدامات ایشان در برپایی انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در طول تاریخ اسلام و بزرگ‌ترین حرکت مذهبی در قرن حاضر بود.
حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی عصر امروز در همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز که در سالن شهید رجایی فرمانداری شهرضا برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل(ره) خدمات بی نظیری به اسلام و مسلمانان انجام دادند اما بزرگ‌ترین هنر ایشان در دوران انقلاب، ایجاد وحدت بین اقشار مختلف جامعه بود.
 

وی اضافه کرد: امام راحل(ره) باعث ایجاد تحولی بزرگ در جهان شد که ثمره آن توجه به اصول و مبانی دین اسلام در جامعه بود، جهانیان پس از انقلاب اسلامی، اسلام را به عنوان یک دین مهم که تأثیر بسزایی در منطقه و اداره امور یک کشور دارد شناسایی کردند.

 

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: سالیان درازی باید طی شود تا افراد و جوامع مختلف به ارزش کار بزرگی که امام راحل(ره) در حوزه دین و مذهب و احیای معارف الهی انجام دادند، نائل شوند.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: یکی از با ارزش‌ترین اقدامات امام(ره) ایجاد اتحاد بین توده‌های مختلف مردم بود، ایشان با روحیات الهی خود توانستند تمام افکار و اندیشه‌های اجتماعی را به سوی خداوند و لزوم احیای معارف الهی متمرکز کنند.

 

وی تأکید کرد: جدایی و اختلاف انداختن بین مردم درست نیست، اگر کسی بتواند با اقدامات خود مردم را به سوی اتحاد و همدلی و همزبانی هدایت کند و بدون آنکه فرد یا گروهی از جامعه برزگ اسلامی جدا شود، اقدامات سازنده خود را انجام دهد، می‌تواند ادعا کند که کار مفیدی انجام داده است.

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نماز پایگاه وحدت جامعه است، نماز یکی از با ارزش‌ترین واجبات الهی است که سبب می‌شود افراد و جوامع بر اساس معارف و موازین الهی با یکدیگر متحد شوند.

 

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: تأکیدات بسیاری که در آیات و روایات بر لزوم اقامه نماز جماعت و حضور در نماز جمعه شده است براین این است که با انجام این عبادت بزرگ، افراد و اندیشه‌های امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند.

 

وی با اشاره به آیه «و ان مکناهم فی الأرض اقام الصلوة» گفت: از دیدگاه اسلام مؤمنان افرادی هستند که با قدرت گیری در زمین، به اقامه نماز می‌پردازند، برخلاف بسیاری از نهله‌های غیر دینی که اقدامات مادی و گاهی غیر انسانی را ترویج می‌کنند.

 

امام جمعه شهرضا اذعان کرد: پس از 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی باید کارنامه عملی خود را در اقامه نماز بررسی کنیم و بدون زیاده گویی در این زمینه بر اساس صداقت به عملکرد خود نمره بدهیم، متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته یک حکومت اسلامی است، امر نماز را در جامعه ترویج کنیم.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: باید در زمینه فرهنگ سازی برای اقامه نماز در بین مردم تلاش بیشتری انجام شود، مسؤولان جامعه نیز در هر شرایطی الگوهای خوبی برای ترویج فرهنگ و معارف الهی هستند از این جهت باید آنان نیز با حضور خود در نمازهای جماعت و نماز جمعه مردم را به این مسأله دعوت کنند.

 

وی گفت: حضور نسل جوان در مساجد یک ضرورت است، ما اگر بتوانیم جوانانی که در معرض بیشتری تهاجم فرهنگی قرار دارند را به سوی نماز و حضور در مساجد راهنمایی کنیم، اقدام مؤثری انجام داده‌ایم.

 

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: نسل جوان تنها با اقامه نماز احیا می‌شوند، اگر امروز آسیب‌های اجتماعی خسارات زیادی به بدنه جامعه ما وارد کرده به دلیل بی توجهی به امر نماز بوده و اگر تلاش کنیم تا این واجب الهی را در بین این قشر از جامعه ترویج کنیم، مشکلات و معضلات کمتری خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام یعقوبی خاطر نشان کرد: با مرور ادعیه و احادیث باقی مانده از امامان(ع) و انبیای پیشین متوجه می‌شویم که آن‌ها همواره از خداوند خواسته‌اند آنان را در زمره اقامه کنندگان نماز قرار دهد، علت این مسأله آن بوده که این بزرگان به ارزش و اهیمت این فریضه آگاه بوده‌اند، حال اگر جوانان و نوجوانان ما نیز به درستی به معارف الهی از جمله نماز و فلسفه وجوب آن‌ها آشنا شوند، همین اقشار به بزرگ‌ترین مبلغان مذهبی تبدیل می‌شوند.

 

امام جمعه شهرضا گفت: مطالعه کتاب اسرار الصلوة امام خمینی(ره) نشان می‌دهد برای اقامه نمازی که به درگاه الهی مقبول باشد، مجموعه‌ای از اقدامات و مراقبت‌ها لازم است، بنابراین نماز اصلی‌ترین و مهم‌ترین واجب دینی و مذهبی ما است./202/868/ب1

ارسال نظرات