۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۳۰۲۴۳
مسؤول معاونت امور طلاب کرمان:

امام خمینی یک موحد واقعی بود

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک موحد واقعی بود، گفت: تمام آثار، رفتار، گفتار و کردار امام را باید از این دید نگاه کنیم که یک موحد واقعی و یک قائل به توحید ناب دارد با ما صحبت می کند.
امام خمینی

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده، مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: امام خمینی(ره) در مرحله اول یک موحد واقعی بود، تمام آثار، رفتار، گفتار و کردار امام را باید از این دید نگاه کنیم که یک موحد واقعی و یک قائل به توحید ناب، دارد با ما صحبت می کند.

 

وی تصریح کرد: هدف امام خمینی(ره) چیزی جز اعتلای کلمه الله و کلمه توحید، ذات مقدس خدا نبود و از این رو امام در مراحل عرفان عملی، به توحید افعالی و توحید ناب رسیده بود و تمام برنامه ها و امور زندگی خود را وقف کلمه توحید کرده بود، بنابراین موفق شد این همه برکات و حسنات را را نصیب خود و جامعه کند.

 

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان ادامه داد: امام خمینی(ره) جامعه ای که رو به زوال و فساد بود را به جامعه ای تبدیل کند که در آن جوانان برای شهادت گریه می کردند؛ و همچنین این کار به نیت خالص و ذات مخلص این مرد موحد و الهی بر می گشت.

 

حجت الاسلام  زمزم زاده اظهار داشت: امام خود یک طلبه ساده زیست بود که هیچ گاه سطح زندگی اش از سطح زندگی مردم کم درآمد جامعه بالا نرفت.

 

وی بیان داشت: همنشین بودن با فقرا و مستضعفان  توصیه اسلام است و امام این را به مردم توصیه می کرد؛ فقیری که در جامعه اسلامی فقر را تحمل می کند این دلخوشی را دارد که مسؤول آن نیز در سطح او زندگی کند، بنابراین اگر مسؤولان به سمت کاخ نشینی و ثروت اندوزی بروند سبب می شود که مستضعفان که حامیان اصلی انقلاب بودند نا امید شوند و دیگر پشتیبانی خود را نسبت به انقلاب از دست بدهند و کم کم این انقلاب خدای نکرده به زوال کشیده شود.

 

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یادآور شد:  برای حفظ نظام اسلامی و نظام ولایی باید مسؤولان ما ساده زیست باشند.

 

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) هیچ مطلبی را به اندازه اسلام بیان نکرد، اسلام یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و همیشه به دنبال اسلام بود تا آن را چه در سطح افراد و چه در سطح جامعه گسترش دهد./972/303/ب2

ارسال نظرات