۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۳۰۷۷۰
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تبیین مسأله مذاکرات از مصادیق انقلابی بودن است

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام، تبیین مسأله مذاکرات هسته ای از سوی مبلغان دینی را از مصادیق انقلابی بودن دانست و گفت: لازم است امروز به روحیه انقلابی در جامعه بیشتر توجه شود چراکه یکی از ویژگی‌های مهم امام خمینی(ره) روشنگری و داشتن روحیه انقلابی بود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» این استان که هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان و با حضور مبلغان اعزامی به مناطق مختلف برگزار می شود، اظهار داشت: مبلغان دینی امروز وظیفه دارند اسلام ناب را به‌ صورت جامع تبلیغ کنند چراکه این امر از رسالت‌های پیامبر بوده است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دیدگاه حاکم بر تبلیغ دین بسیار مهم بوده و در زمینه تبلیغ نباید دیدگاه دنیوی داشته باشیم، گفت: مبلغان باید در تبلیغ از ابزار علمی و مناسب استفاده کنند تا بتوانند دین خدا را با شایستگی گسترش کنند.

 

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مبلغان باید بکوشند تبلیغات دینی آغشته به دیدگاه دنیوی نشود چراکه اگر تبلیغ دین خدا دنیوی شود عملاً تلاش مبلغان از دست‌ رفته و اثرگذار نیست.

 

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه تبلیغ دین خدا یک وظیفه بوده و رسالتی است که بر دوش هرکسی قرار گیرد از جایگاه بلندی برخوردار خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم آنچه در تعهدمان است را به‌ درستی انجام دهیم و باید به اثرگذاری تبلیغ دین باور داشته باشیم.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های ارزشمند امام خمینی(ره) اظهار داشت: باید جامعه‌ای تربیت کنیم که تنها به خدا ایمان داشته باشد و به بت‌های دنیوی از جمله بت استکبار، اشرافی‌گری، زرق ‌و برق و دنیامداری توجهی نداشته باشد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای اشاره و تصریح کرد: مذاکرات به‌ عنوان یکی از مقوله‌های مهم مطرح شد که رهبر معظم انقلاب با شناخت از دشمن و آگاهی از اینکه آمریکا امتیاز نمی‌دهد با مذاکرات مخالف بودند اما برخی اعتقاد داشتند مذاکرات مفید خواهد بود.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: نتیجه مذاکرات، مطلوب رهبر معظم انقلاب نبود اما در سایه مذاکرات چهره دشمن روشن شد و مردم، مسؤولان و کسانی که دم از مذاکرات می‌زدند امروز مشاهده می‌کنند که نتیجه‌ای نداشت و حتی اگر امتیازات ناچیزی هم بدهند قابل اعتماد نیست و این یکی از وظایف مبلغان است که باید به‌ صورت بسیار ظریف برای مردم تبیین شود چراکه این امر از مصادیق انقلابی بودن است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اهمیت داشتن روحیه انقلابی و دشمن‌شناسی خاطرنشان کرد: لازم است امروز به روحیه انقلابی در جامعه بیشتر توجه شود چراکه یکی از ویژگی‌های مهم امام خمینی(ره) روشنگری و داشتن روحیه انقلابی بود و خواست دشمن انقلابی نبودن مردم است./9457/103/ب

ارسال نظرات