۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۳۰۸۶۷
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد؛

نگاه واقع‌گرایانه و آینده‌نگرانه‌ در مسیر توسعه اهداف سازمانی در حوزه ریاست و روابط عمومی

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امور حوزه ریاست و روابط عمومی در درون و بیرون سازمان از حساسیت و تاثیر گذاری بالایی برخوردار است.
حجت الاسلام مسعودی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی مسعودی در جلسه معارفه حجت الاسلام رضانیا، به عنوان مسئول حوزه ریاست و روابط عمومی گفت: مولای متقیان علی علیه السلام در خطبه 198 نهج البلاغه شریفه می‌فرمایند: «ان امرنا صعب مستصعب، لا یحمله الا عبد مؤمن امتحن الله قلبه للایمان» ولایت اهل بیت علیهم السلام امری است خطیر و نعمتی است گرانقدرکه خداوند متعال متوجه مؤمنان نموده است 


وی افزود: انسان‌هایی توفیق بهره‌مندی از این نعمت و موهبت را دارا می باشند  که در درگاه الهی از وادی امتحان و ابتلاءات بسیار سرافراز بیرون آمده باشند.


وی با بیان این که یکی از اموری که به امر ولایت در اندیشه اسلامی و شیعی بسیار مربوط بوده و پیوندی وثیق دارد بحث انتظار فرج است، ابراز داشت: فرج یعنی گشایش، انتظار فرج یعنی انتظار گشایش در مسئله‌ای که، مسیر و سرنوشت هستی و جهان را تغییر خواهد داد.


حجت الاسلام و المسلمین مسعودی خاطرنشان کرد: فرج گشایشی  برای بازگشایی مشکلات  و گره های شخصی مؤمنان نیست، بلکه ما بایستی  آرزومند فرج باشیم برای اموری که در مسیر تحول جامعه دینی و نظام اسلامی همواره آرزوی مومنان بوده است  آرزوی تحقق جامعه‌ای که جامعه سعادت بخش بشر، جامعه الگوی مؤمنان بوده و قسط و عدالت در آن برقرار است چنین جامعه‌ای است که دغدغه اصلی مؤمنان بوده و هست  که البته چنین انتظاری اصولی دارد و بایستی به دقت فراهم گردد.


وی اشاره کرد: در طول تاریخ افراد، انسان‌ها و جوامعی بوده‌اند، که انتظار امری را می‌کشیده‌اند، لیکن شرایط را برای آن مهیا ننموده‌اند. اهل کتاب قرن‌ها در انتظار طلوع نور نبوت پیامبر خاتم به سر می بردند ولی به لحظه ظهور و تجلی آن حضرت ،آنچه که باید اتفاق بیفتد از ناحیه اهل کتاب واقع نگردیده زیرا  آن انتظار، انتظار حقیقی نبود.


رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: اهل کوفه به ظاهر انتظار قدوم مبارک مولای ما حسین بن علی علیه السلام را می‌کشیدند ولی خود را برای چنین انتظاری آماده نکرده بودند و چون حضرت به عراق  قدم نهاد جز اندکی به انتظار خویش وفا نکردند؛ پس انتظار شرایطی دارد. 


وی با بیان این که نمی‌توان خود را منتظر دید ولی به آن شرایط پایبند نبود، گفت: بعید نیست مهم‌ترین شرط انتظار ولایت‌پذیری باشد ما بایستی آزمون ولایت‌پذیری را از مقدمات انتظار بیآغازیم. در جامعه‌ای که به نام جامعه دینی و ایمانی و به نام جامعه مؤمنانه و الهی متصف است اگر انسان ولایت‌پذیر نباشد، بعید است در عصر ظهور نیز نمودهایی از ولایت‌پذیری در وجود وی متجلی گردد.


حجت الاسلام والمسلمین مسعودی افزود: بی تردید بخشی  مهم از جامعه‌ ایمانی نهادهای هستند که در خدمت امر ولایت می باشند. چنین افتخاری نصیب هر سازمان و نهادی نمی‌شود که در ذیل پرچم ولایت ادای وظیفه بنماید و خود را منتظر  حقیقی یک جامعه اهل ظهور بداند و ما این افتخار را داریم.


وی متذکر شد: اعضای دفتر تبلیغات اسلامی در سازمانی دینی، شرع و فقه‌مدار حیات داشته  و تنفس می‌کنند همین گونه  ما در سازمانی پویا و فعّال زندگی می‌کنیم امیدواریم که با تفکر خویش با حیات خویش با اعمال خویش در مسیر اهداف ولایی و جامعه موعود قدم برداریم و هرآنچه که در انتخاب ما در تلاش ما در در اقدامات ما صورت می‌گیرد مورد نظر حضرت ولی عصر (ارواحنا فدا) قدم برداریم.


حجت الاسلام والمسلمین مسعودی در بخش دیگری از سخنانش به اتمام مأموریت حجت الاسلام والمسلمین حسینی زهانی در جایگاه حوزه ریاست و روابط عمومی اشاره و یادآور شد:  ایشان با تکیه بر توانایی‌های علمی، عملی و اندیشه‌ای مستجمع در وجود خود، تلاشهای بسیار ارزشمندی را در طول این سالها تدبیر و مدیریت نموده‌اند هم در عرصه مسایل معطوف به حوزه ریاست هم طرح و برنامه‌ و هم در ارتباط با روابط عمومی و البته در حوزه فضای مجازی و آی تی .


وی با اشاره به حساسیت بالای حوزه ریاست و روابط عمومی در درون و بیرون سازمان گفت: در این راستا حجت الاسلام والمسلمین رضانیا، برای این مسئولیت انتخاب شده و این مسئولیت بار سنگینی است که احتیاج دارد انسان در سطح سازمان به مسائل بسیاری همچون « روابط سازمان»، « فرایندهای سازمان»، «وقوف به حوزه تصمیمات سازمان و ارتباط میان ادارات کل و عناصر سازمان» توجه تام داشته  و همینطور در مسیر توسعه اهداف سازمانی به بیرون از سازمان هم نگاه واقع‌گرایانه و آینده‌نگرانه‌ای داشته باشد./859/101/ب3

 

ارسال نظرات