۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۳۰۹۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ماه رمضان عید حقیقی مسلمانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ماه رمضان به دلیل بیشتر شدن بندگی و عبادت الهی در آن و از طرف دیگر کمتر شدن گناه و معصیت در این ماه، عید حقیقی مسلمانان محسوب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ـ نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی حجت الاسلام یعقوبی - نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و ارزش گرامیداشت مناسبت‌های مختلف، با قرائت آیه 32 سوره حج، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید: «وَمَنْ يُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوي القلوب» و تأکید می‌کند کسی که شعائر الهی را بزرگ بدارد، این امر از پرهیزگاری دل او است.

 

وی در ادامه با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان با بیان اینکه مشتاقان، عارفان و عابدان برای ورود به این ماه لحظه‌شماری می‌کنند، اظهار کرد: رمضان ماه نخست سال عارفان بوده و بنده‌های مؤمن و خوب خداوند ماه رمضان را اول سال خود قرار داده و این ماه را عید حقیقی می‌دانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قرائت فرازی از دعای امام سجاد در چهل و پنجمین دعای صحیفه سجادیه در مورد ماه رمضان، اضافه کرد: امام چهارم شیعیان در این دعا می‌فرماید: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَکْبَرَ وَ یَا عِیدَ أَوْلِیَائِهِ الْأَعْظَمَ» و ماه رمضان را عید دوستان و اولیای الهی می‌داند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ماه رمضان عید است؛ نخست به دلیل اینکه در این ماه گناه و معصیت کمتر شده و در ثانی اینکه بندگی و عبادت الهی در این ماه بیشتر از سایر ایام سال است.

 

وی با اشاره به کاهش تبعیت از هوای نفس در ایام ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام علی (ع) هر روزی که در آن گناه کمتر انجام شود، همان روز عید است ازاین‌رو ماه رمضان عید واقعی همه مسلمانان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در ماه رمضان معصیت‌ها کمتر شده، جرم فروکش کرده و بندگی خداوند بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود، ادامه داد: درواقع ماه رمضان اوج بندگی و عبودیت و اوج پرواز یک انسان در عالم هستی بوده به همین دلیل باید برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های ماه رمضان به‌گونه‌ای باشد که زمینه‌های بندگی خداوند در این ماه بهتر فراهم شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ماه رمضان زمینه‌های ترک گناه بهتر و بیشتر فراهم است، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری و اجرا شود که حضور مردم در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ماه مبارک رمضان افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه لیالی قدر اوج پرواز انسان در ماه رمضان است، افزود: باید تلاش شود با برنامه‌ریزی مناسب و ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها، در ماه رمضان عید واقعی برای مؤمنان شکل گرفته و ثمره آن نزدیک‌تر شدن به خداوند متعال باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام سجاد (ع) ماه رمضان برای انسان مؤمن غنیمت و برای منافق جریمه است، خاطرنشان کرد: این ماه فضای زندگی ما را منور می‌کند زیرا سحرخیزی، اقامه نماز اول وقت، انس بیشتر با قرآن و ارتباط تنگاتنگ با خداوند جزء غنائم و فرصت‌های ویژه این ماه هستند و باید به نحو احسن از آن‌ها استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان سبد پرباری از رحمت، مغفرت و برکت است، افزود: باید امسال حرمت و شأن این ماه مبارک بیش از سال‌های گذشته رعایت شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات