۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۳۱۴۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

مسؤولان به حوزه کشاورزی توجه بیشتری کنند/ لزوم استمهال تسهیلات کشاورزی در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مشکلات و گرفتاری‌های مالی کشاورزان خراسان شمالی، خواستار توجه بیشتر مسؤولان به این حوزه شد و گفت: باید به این اقشار تولیدکننده برای بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک‌ها، مهلت داده شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان استان، با اشاره به مراجعه مکرر کشاورزان خراسان شمالی به دفتر امام جمعه، اظهار کرد: مراجعات زیادی در رابطه با مشکلات کشاورزان و دامداران استان به دفتر امام جمعه صورت می‌گیرد که در این راستا از مسؤولان مرتبط انتظار داریم نسبت به رفع گرفتاری‌ها و مشکلات این اقشار زحمت‌کش اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به خشک‌سالی سال‌های گذشته و کاهش تولید محصول، غالب گرفتاری کشاورزان استان مربوط به اقساط عقب‌افتاده تسهیلات دریافتی از بانک‌ها است، اضافه کرد: اکنون شمار زیادی از کشاورزان و دامداران استان به دلیل حوادث طبیعی و مشکلات مختلف به بانک‌ها بدهکار هستند که باید از این افراد حمایت شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه علاوه بر کشاورزان، برخی از تولیدکنندگان خرد استان نیز به بانک‌ها بدهکار شده‌اند، افزود: بانک‌ها برای تسویه اقساط تسهیلات دریافتی به کشاورزان و تولیدکنندگان کوچک فشار می‌آورند و در حالی که اوضاع اقتصادی جامعه چندان مناسب نیست، این فشار مضاعف بر کشاورزان و تولیدکنندگان، رنج و گرفتاری آن‌ها را افزایش داده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید به این اقشار تولیدکننده که به دلایل مختلف توانایی بازپرداخت به موقع اقساط خود را ندارد فرصت و مهلت داده شود، ادامه داد: می‌بایست مسؤولان استانی حمایت کرده و تسهیلات دریافتی از سوی کشاورزان، تولیدکنندگان و کارگاه‌های صنعتی کوچک استمهال شود و یا حداقل سودهای بانکی برای بازپرداخت این تسهیلات چند برابر نشده و فشار مضاعفی بر این اقشار وارد نشود.

 

وی با بیان اینکه از دولت انتظار داریم برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش بیشتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: سال 95، سال نتیجه‌گیری دولت یازدهم بوده و امیدواریم امسال شاهد قدرت تدبیر و امید این دولت در راستای کاهش مشکلات و افزایش امیدواری مردم در جامعه باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امید می‌رود امسال تلاش دولت یازدهم به نسبت سال‌های گذشته بیشتر شود، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری رمزی است که باید در همه بخش‌ها اجرایی شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه زمینه‌ساز مقاومت عملی در جنبه‌های فردی و اجتماعی انسان است چرا که روزه گرفتن سبب تقویت تقوای فردی و اجتماعی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید بیشتر از سایر ماه‌ها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تلاش کنیم، اضافه کرد: می‌بایست در این ماه مبارک مفاسد اقتصادی را به مصالح اقتصادی جامعه خود تبدیل کنیم./9314/202/ب3

ارسال نظرات