۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۳۱۹۰۰
درس هایی از قرآن(۵)

دزدیدن فکر جوانان از طریق شبکه های مجازی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که در اختیار گذاشتن رایگان فضاهای مجازی نوعی سرمایه گذاری برای دزدیدن فکر جوانان است، گفت: آمریکا و اسرائیل غاصب همچون دو لبه قیچی برای ریشه کردن جمهوری اسلامی با هم متحد شده اند.
«درس هایی از قرآن» در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم در پنجمین جلسه درس هایی از قرآن در حرم رضوی با تأکید بر خوف نداشتن از عملکردهای دشمن، اظهار کرد: با متلک و طعنه های گروه مقابل از میدان خارج نشوید به روایت قرآن کریم مجرمان مؤمنان را با تحقیر کردن، تقلید از رفتارشان، فکاهی کردن، اشاره چشم و ابرو مسخره می کنند.

 

وی تصریح کرد: از به رخ کشیدن قدرت ها ترسی به دل راه ندهید مانند فرعون که خود را حاکم مصر و حضرت موسی(ع) را یک چوپان تلقی می کرد.

 

مفسر قرآن کریم ادامه داد: عملکردی از آمریکا یا سفر وزیر و مسؤولان شما را نترساند، طبق کلام قرآن کریم اگر هیأت های بلندپایه از این شهر به شهری یا از کشوری به کشور دیگر حرکت کنند، از حرکات آن ها وحشت نکنید و از رفت و آمدهای کفار در مکان های مختلف حیران و سرگردان نشوید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد: ژست های مهم جلوه کردن و تهدیدهای دشمن شما را از هدفتان بازندارد؛ چنان که تهدیدها و کاخ نشینی آسیه همسر فرعون را از مسیرش باز نداشت.

 

اتحاد گروه های ضد هم

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اتحاد مخالفان که قرآن از آن به اتحاد نامبارک یاد می کند در واقع مانند دو لبه قیچی در عین ضد هم عمل کردن هدف مشترکی را دنبال می کنند، بیان کرد: نظر یهود و نصاری نسبت به هم منفی بود اما گاهی باهم متحد می شدند و از مصادیق آن عرب های زمان پیامبر(ص) است ضمن این که باهم رابطه مثبتی نداشتند اما برای قتل پیامبر(ص) با هم متحد و برنامه ریزی کردند.

 

وی با بیان این که آمریکا و اسرائیل برای دشمنی با ایران و ضربه زدن به جمهوری اسلامی با هم شریک می شوند، افزود: هنگام  انقلاب شرق و غرب علیه ما با هم متحد بودند، همه دنیا برای ریشه کن کردن جمهوری اسلامی با هم متحد می شوند.

 

ایمان مصنوعی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد: ایمان مصنوعی با عملکرد تاکتیکی وارد میدان جنگ می شود که مصداق آن تهاجم فرهنگی است که ریشه در داستان های قرآن کریم و تاریخ اسلام دارد.

 

این مفسر قرآن کریم افزود: از دیگر راه های دشمن زندان، تبعید و اعدام است هم چنین حیله و مکر که بر مبنای آن کفار دائم درحال طراحی نقشه و توطئه هستند و گاهی برای جاسوسی به اسم گردشگری وارد کشور شده و نسبت به داشته های ما اطلاعات کسب می کنند.

 

دزدیدن فکر جوانان از طریق شبکه های مجازی

وی سرمایه گذاری را یکی دیگر از راه های مبارزه دشمن دانست و گفت: شبکه های مجازی ارزان نیست اما ارزش کسب فکر جوانان را دارد، جوامع آن ها را رایگان در اختیار ما گذاشته اند و به تعبیر قرآن کریم قرآن کسانی که فکر را می دزدند اظلم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی متذکر شد: بارها به جوانان خطاب کرده ام دشمن که استفاده از فضاهای مجازی را به آسانی و رایگان در اختیار شما گذاشته است، هرگز حاضر به ارائه فرمول های علمی ساخت وسابل پیشرفته و تکنولوژی نیستند.

 

وی به خانواده ها درباره استفاده فرزندانشان از فضای مجازی هشدار داد و افزود: شرایط تربیت فرزند تغییر کرده است مراقب باشیم نباید به هرگونه درخواست آنان پاسخ مثبت داد، چرا باید در منزل خود با پول خود مغز فرزندانمان را در اختیار دشمنان گذاریم، در گذشته مردم از طریق تلفن با هم ارتباط داشتند آن هم محدود، ولی امروز فضاهای مجازی دنیا رابه هم مرتبط و به درون خانه ها نفوذ کرده است.

 

تکیه بر عقل و وحی

این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود مسائل بدون مبنا در زندگی عنوان کرد: کلی از مراسم، آداب و رسوم ها مانند طنابی به گردن ازدواج افتاده که درحال از بین بردنش است، تکیه برنیاکان و این که پتکی به نام رسوم را بر سرخود بکوبیم اشتباه است، برخی کارهای پدران ما نادرست بوده است اما نباید مقلد کارهای غلط و نادرست آن ها شویم چون آن ها اشتباه عمل کرده اند دلیلی برای دچارشدن ما به همان اشتباه ها نیست.

 

وی تصریح کرد: به رخ کشیدن میراث فرهنگی، آداب و رسوم، سنّت های دیرینه مبنا ندارد تنها تنها مبنای ما در زندگی بایذ تکیه عقل و وحی باشد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: تکیه بر خواب و تقلید از نیاکان لغو است، وعده پذیرفتن گناه از سوی دیگران لغو است، به اسم اینکه خداوند الرحم الراحمین است، مرتکب خطا و گناه شدن، دادن شعارهای پوچ و توخالی به اسم مصلح جامعه لغو است و مبنایی ندارد.

 

وی افزود: همچنین به صرف سیدبودن، عضو خانواده شهید، روحانی، استاد دانشگاه یا پیر و میانسال بودن کسی نمی تواند دلیل بر درست بودن حرف ها و کارهایش باشد.

 

گفتنی است، برنامه درس هایی از قرآن از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ویژه ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22 در صحن جامع رضوی اجرا می شود./201/1308/ب1

ارسال نظرات