۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۳۱۹۸۸
استاد حوزه علمیه:

اساس دین اسلام بر پایه معرفت است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اساس دین اسلام بر پایه معرفت است گفت: عبادات انسان در صورتی مقبول واقع می شود که بر پایه معرفت عمیق دینی باشد.
حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد حسین حائری زاده استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد جماعت کرمانشاه ابراز داشت: خداوند متعال بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را برای دستیابی انسان ها به معرفت، محبت اهل بیت، اطاعت و برائت قرار داده است.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اخلاص به معنی باور قلبی خداوند و اطاعت ازخدا و رسول اکرم (ص)، درک حقیقی قرآن از راه توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و باور دین است به حدی که همه دار و ندار خود را برای دین فدا کند و نسبت به مؤمنان خیرخواه باشد.

 

وی ادامه داد: اساس دین مبین اسلام بر پایه معرفت و فهم و درک است، نماز و روزه و بندگی و دین و زیارت و زندگی ما در صورتی به امضای امام زمان (عج) می رسد که بر پایه معرفت عمیق دینی باشد.

 

حجت الاسلام حائری زاده با برشماری اصول و فروع دین عنوان داشت: در برخی کتب، اصول دین و مذهب را از هم جدا کرده و عدل و امامت را در دسته اصول مذهب قرار دادند در صورتی که این امر تحریفی آشکار از دین اسلام است، اصول پنجگانه دین و مذهب یکسان بوده و به ترتیب شامل توحید، نبوت، امامت، معاد و عدل است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان داشت: در آخر الزمان مسلمانان باید معرفت دین پیدا کنند و این امر در دین اسلام بسیار حائز اهمیت است، بدون شناخت خدا نمی توان رسولش را شناخت، بدون شناخت رسول نمی توان حجت را شناخت و بدون شناخت حجت نمی توان درک درستی از دین پیدا کرد.

 

وی اظهار داشت: فروع دین نیز نباید مورد غفلت واقع شوند و باید آگاه بود عمل به فروع دین به اندازه اصول دین حائز اهمیت است، گاه ممکن است برخی عظمتی را که برای اصول دین قائل هستند برای فروع دین قائل نباشند که این اشتباه است، به عنوان مثال نماز از فروع دین است اما در احادیث از آن به عنوان ستون دین یاد شده است که بیانگر اهمیت آن است.

 

حجت الاسلام حائری زاده تأکید کرد: تولی و تبری در فروع دین قرار دارند اما اگر کسی قلبا دوستدار دوستان خدا و دشمن دشمنان خدا نباشد به اصول دین نیز معتقد نیست.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: باید امر به معروف و نهی از نکر در جامعه احیا شود زیرا به گفته رهبر معظم انقلاب بزرگ ترین واجب تعطیل شده امر به معروف و نهی از نکر است و همه مسلمانان باید نسبت به بکارگیری این فریضه الهی اهتمام داشته باشند./857/202/ب3

ارسال نظرات