۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۳۲۳۵۲
امام جمعه محمودآباد:

تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش باید با معرفت دینی توأم باشد

امام جمعه محمودآباد با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، گفت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد در دیدار مسؤولان آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: در یک جامعه سالم، پویایی و نشاط موج می‌زند و از بهترین راه‌های دستیابی به آن توجه ویژه به امر ورزش است.

 

امام جمعه محمودآباد معلمان را طلایه داران فرهنگ در جامعه عنوان کرد و افزود: معلمان با عمل به مبانی دینی و به کار بستن آموزه های دینی باید نقش بسیار مهم خود در فرهنگ سازی در بین دانش آموزان را ایفا کنند.

 

وی با بیان این‌که با کاربردی کردن آموزه های دینی در زندگی فرهنگ اسلامی محقق می شود، اظهار داشت: اقتصاد و توسعه در همه زمینه ها نیز در سایه سار فرهنگ اسلامی محقق می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به شأن و منزلت والای معلمان، گفت: خداوند خود را در قرآن معلم اول عالم معرفی کرده که این مسأله ارزش تعلیم و تربیت و جایگاه رفیع معلم را می رساند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که معلمان پرورش دهندگان نیروی انسانی به عنوان بهترین سرمایه های جامعه هستند، افزود: هم جامعه و هم خود معلمان باید این جایگاه را قدر دانسته و جایگاه خود را حفظ کنند.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش در واقع وسیع ترین و گسترده ترین نهاد کشور است و از عوامل تحقق فرهنگ دینی و اعتقادی است، گفت: نسل جوان رویکرد مناسبی به سوی مسائل معنوی دارد و باید مسؤولان امر آموزش و پرورش به این موضوع مهم توجه بیشتری کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارتقای سطح آگاهی نسل جوان امروزی به معارف عمیق قرآنی، جامعه  از هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون نگاه می دارد، گفت: مسؤولیت نهاد آموزش وپرورش در سلامت جامعه بسیار خطیر است و مسؤولان امر در این راستا نگاه ویژه به برنامه های فرهنگی است توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد. 

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد. 

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: در چنین شرایطی باید با آگاهی بخشی و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر بهره‌گیری دستگاه تعلیم و تربیت از حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش تأثیر‌گذاری در تعمیق و گسترش معارف دینی در دانش‌آموزان ایفا کنند.

 

حجت الاسلام موسوی از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود./950/202/ب2

ارسال نظرات