۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۵۹۰
استاد حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

انگیزه های خود را در نگه داشتن اعمال بالا ببریم

حجت الاسلام نوراللهی با اشاره به این که انگیزه های خود را در نگه داشتن اعمال بالا ببریم، گفت: انسان ها سعی کنند که در زندگی دنیوی خود در کار مستحب عجله داشته باشند تا بتوانند آخرت خوبی را برای خود برقرار کنند.
حجت الاسلام حسن نور اللهی استاد حوزه علمیه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکرمان، حجت الاسلام حسن نور اللهی استاد حوزه علمیه کرمان امروز ظهر در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد امام خمینی(ره)، گفت: یکی از اختلاف های علماء در بحث حبط اعمال این است که آیا با یک گناه عمل انسان از بین می رود یا نه.

 

وی افزود: همه ی اعمالی را که انسان انجام می دهد،لازم نیست که ثوابی را هم به دنبال خود داشته باشد بلکه بعضی از اعمال فقط آثاری را به همراه خود دارند.

 

حجت الاسلام نوراللهی با بیان این که سلام کردن برکاتی را به دنبال دارد، اظهار داشت: صمیمیت، تواضع، الفت، صفا و محبت از آثار سلام کردن به شمار می آیند و انسان ها باید در زندگی خود سلام کردن را فراموش نکنند.

 

وی ابراز داشت: زمانی که انسان گناهی را مرتکب می شود سبب می شود که به طور کلی عمل عبادی او از بین برود و اثری در دنیا و آخرت برای او باقی نمی گذارد.

 

حجت الاسلام نوراللهی با اشاره به این که انگیزه های خود را در نگه داشتن اعمال بالا ببریم، خاطرنشان کرد: انسان ها سعی کنند که در زندگی دنیوی خود در کار مستحب عجله داشته باشند تا بتوانند آخرت خوبی را برای خود برقرار کنند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان یادآور شد: برنامه ریزی برای اعمال بهترین کار برای انسان ها شمرده می شود همان طور که خداوند در قرآن کریم در سوره ی جمعه می فرماید زمانی که صدای اذان را شنیدید، برای نماز جمعه بشتابید که خداوند با این آیه به مردم فرهنگ سازی عبادت را به مردم یاد می دهد.

 

وی با توجه به این که مردم به سمت عبادت ها مشتاقانه حرکت کنند، ادامه داد: مردم با حضور خود در نماز جمعه علاوه بر این که یک کار عبادی سیاسی را انجام می دهد، می تواند سبک زندگی و نکات مهم شهر را از زبان خطیب جمعه متوجه شوند.

 

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: عمل عبادی در فرهنگ دینی برنامه ریزی می خواهد تا عملی را که افراد انجام می دهند به راحتی با گناه آن را از بین نبرند زیرا مهم ترین کار بعد از عمل نگه داشتن آن است که با برنامه ریزی انجام می شود.

 

وی با اشاره به این که غیبت اعمال انسان را می سوزاند، اظهار داشت: زبان انسان باید در زندگی مراقبت داشته باشد زیرا با توجه به آیات و روایات اگر کسی غیبتی را انجام دهد، مانند کسی است که هیچ عمل خوبی را انجام نداده است.

 

وی در پایان گفت: مراقبت از اعضای بدن در مقابل گناه می تواند انسانی را بسازد که در دنیا و آخرت زندگی خوبی را داشته باشد./9707/202/ب3

ارسال نظرات