۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۳۲۶۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل مطرح کرد؛

احاطه بر انواع علوم و آشنایی با مسائل روز لازمه موفقیت تبلیغی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل لازمه موفقیت تبلیغی و اثر بخشی مبلغ در جامعه را احاطه بر انواع علوم و آشنایی با مسایل روز جامعه دانست و گفت: دوره های آموزشی موجب ارتقای کارآمدی و اثر بخشی تبلیغی مبلیغان و روحانیان می‌شود.
تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا انسان خود را شایسته حضور در ضیافت الهی نماید، ماهی که والاترین کتاب آسمانی یعنی قرآن در آن نازل شده و از آن به‌عنوان بهار قرآن یاد می‌شود.

 

وی افزود: روزه یکی از ارکان عبادی اسلام است، روزه گرفتن علاوه بر آنکه یک عبادت و امر واجب است برای حفظ سلامت جسمی و روانی انسان مفید است و در حقیقت روزه طب پیشگیری اسلامی است.

 

حجت الاسلام ستوده بیان داشت: روزه می تواند هم نقش پیشگیری داشته باشد و هم نقش درمانی، چنانچه محدوده های اثرگذاری آن هر دو جنبه جسمی و روانی را شامل می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد:  روزه سبب می‌شود که افراد بسیاری از مشکلات و سختی ها را با سعه صدر، صبر و شکیبایی برگرفته از آرامش روحی و روانی به قدرت خداوند، حل کرده و بر آن غلبه کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری  دوره ها و کارگاه های آموزشی تخصصی و مهارتی برای روحانیان و مبلغان، اظهار داشت:  دوره های آموزشی موجب ارتقای کارآمدی  و اثربخشی تبلیغی مبلغان و روحانیان می‌شود.

 

حجت الاسلام ستوده بیان داشت: دوره های آموزشی براساس نیازسنجی شبکه تبلیغ و نیازهای روز جامعه طراحی و اجرا می‌شود و به روز کردن دانش و علوم مبلغان، مبلغات، روحانیان، ائمه جماعات مساجد و آشنایی با مسائل روز جامعه و راهکارهای برخورد علمی با آسیب های فرهنگی و اجتماعی و آشنایی با شیوه های نوین تبلیغ از مهم ترین اهداف دوره های آموزشی تخصصی است.   

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: یک مبلغ دینی باید علاوه بر آشنایی با علوم دینی و اسلامی به انواع علوم تربیتی، روان شناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی، ارتباطات، فلسفه و دیگر علوم مربوطه تسلط داشته باشد و با مفاهیم و تئوری های علمی در حوزه علوم انسانی آشنایی یابد.

 

وی افزود: لازمه موفقیت تبلیغی و اثر بخشی مبلغ در جامعه احاطه بر انواع علوم،  آشنایی با مسایل روز جامعه، دانش محور بودن و داشتن  تخصص حرفه ای  و تعهد حرفه ای است.   

 

حجت الاسلام ستوده با اشاره به برگزاری دوره غیرحضوری آشنایی با مفاهیم قرآن کریم برای روحانیان و مبلغان، گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در راستای آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآن کریم و توانمند سازی روحانیان مستقر در مقوله شیوه بیان و مفهوم شناسی، تفسیر موضوعی و پاسخ به سوالات مخاطبین در زمینه تفسیر قرآن کریم با هدف انس و علاقه بیشتر و تمسک به فرهنگ قرآنی در جامعه، دوره آموزش تخصصی تفسیر قرآن کریم جزء ۲۷ برای روحانیان مستقراستان برگزار شد.

 

وی گفت: این دوره آموزش تخصصی به شیوه غیرحضوری بوده و منبع آموزشی آن لوح فشرده تفسیر سوره های جزء ۲۷ سوره های ذاریات، طور، صف، قمر، الرحمن،واقعه و حدید  از تفسیر نور است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: این دوره آموزشی برای روحانیان مستقر استان الزامی بوده که از سوی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان مرکزی اعلام شده است و بعد از پایان ماه مبارک رمضان، آزمون پایان دوره به صورت یکنواخت در تمامی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان برگزار می‌شود./937/202/ب2

ارسال نظرات