۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۳۲۶۵۵
استاد حوزه علمیه خواهران:

تأثیر شبهات دشمن بر افراد در نتیجه رایج شدن حرام خواری است

استاد حوزه تأثیر شبهات دشمن بر افراد را نتیجه رایج شدن حرام خواری خواند و گفت: در سوره انعام آمده است که قلب ها کدورت می گیرد و شرح صدر وجود ندارد که با توجه به آیات قبل این به خاطر نبودن غذای حلال است.
حلال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محفل انس با قرآن با حضور خواهران طلبه امروز در مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس برگزار شد که مریم پورحسینی از اساتید مکتب نرجس در این مراسم به تفسیر سوره انعام پرداخت.


وی با بیان این که سوره انعام بر محوریت پاسخ به شبهات کافران در خصوص رسالت پیامبر است، گفت: کافران با تبعیت از یهودیان (یهودیان چه در زمان پیامبرو چه در زمان ما تئوریسن هستند) مدعی بودند که علم ماورأ وجود ندارد، خدا کتاب نازل نمی کند و خداوند در این سوره به آن ها پاسخ می دهد که خداوند تورات را نازل کرده است و شما آن را قبول کرده اید و حال دروغ می بندید.


پورحسینی افزود: با توجه به این سوره از قرآن افشاگری دروغ کافران یکی از برنامه ها است چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز این افشاگری را در برابر دروغ های دشمنان اسلام داشته اند.
 

تأثیر شبهات دشمن بر افراد در نتیجه رایج شدن حرام خواری است
 

این استاد مکتب نرجس با بیان این که خداوند در بخشی از سوره انعام  به خوردن مال حلال تأکید دارد، گفت:خداوند در آیه 118 این سوره می فرماید:«آن چیزی را بخورید که نام خدا در آن برده شده است.»


وی خاطرنشان کرد: خوراندن مال حرام به شکل های گوناگون در جوامع اسلامی یکی از راهکارهای دشمنان اسلام، برای پیشبرد اهداف آن ها است و از آن جمله تأسیس کارگاه های مشروب سازی نزدیکی مرزهای اسلامی است.


پورحسینی افزود: در برخی از فیلم هایی که از رسانه ملی به نمایش گذاشته می شود و طاغوت و فساد دربار را به تصویر می کشند، شراب خواری آن ها را نیز به نمایش گذاشته که باید توجه داشت که بچه ها تا درک کنند که حرام است و آثار سؤء داشته، ممکن است بر خود او اثر گذاشته و به نوعی ترویج فساد است.
 

این استاد حوزه تأثیر شبهات دشمن بر افراد را نتیجه رایج شدن حرام خواری خواند و گفت: در سوره انعام آمده است که قلب ها کدورت می گیرد و شرح صدر وجود ندارد که با توجه به آیات قبل این به خاطر نبودن غذای حلال است.


وی به نقش برآب شدن نقشه های دشمنان بر خوراندن غذای حرام بر پیامبر اشاره و ابراز کرد: یهودیان می دانستند که پیامبر غذای حرام نمی خورد، غذای حرام و شبهه ناک را به خانه ابوطالب فرستادند و با وجود این که پیامبر در سن کودکی بودند از خوردن ان سرباز زدند و گفتند :«درون آن چیزی است که اجازه نمی دهد من ان را بخورم.» بنابراین یهودیان یقین کردند که ایشان همان پیامبر خدا است.


تسلیم شدن در برابر حق موجب آرامش انسان می شود
 

وی با اشاره به آیه 124 سوره انعام، گفت: در این آیه کفار می گویند که ما ایمان نمی آوریم، مگر پیامبر چه فرقی با ما دارد که خداوند خطاب به آن ها می فرماید:« آیا شما لیاقت و شایستگی دارید؟ روح خود را پاک کنید.»
 

پورحسینی با بیان این که در این آیه شریفه آرامش را داریم، افزود: اگر انسان تسلیم حق باشد دارای آرامش است و در صورتی که روح خود را تقویت کرده به آرامش دست می یابیم، کسانی که آرامش ندارند از شیطان پیروی می کنند.


خداوند مرز بین خوراکیهای حلال و حرام را مشخص کرده است
 

این استاد مکتب نرجس در ادامه با بیان این که خداوند از آیه 128 سوره انعام به بعد در خصوص شیطان صحبت و سپس خوراکیهای حلال و حرام را معرفی می کند، اظهار کرد: خداوند در قرآن خوراکیهای حلال و حرام را معرفی کرده است و تأکید دارد که خوراکی های حرام و شبهه ناک را نخورید.


وی خاطرنشان کرد: خداوند از آیه 145 تا 147 سوره انعام مرز بین خوراکیهای حلال و حرام را مشخص کرده است  حال آن که برخی حلال خداوند را حرام دانسته و یا این که خیلی از خوراکیهای حرام را نادیده می گیرد.


خداوند کسی را به اجبار در پذیرش دین نمی کند
 

پورحسینی با اشاره به آیه 148 سوره انعام، گفت: خداوند در پاسخ کسانی که می گویند که اگر خدا می خواست ما را هدایت می کرد، می فرماید:«خدا هیچ کسی را به اجبار وارد دین نمی کند.»
 

این استاد مکتب نرجس با بیان این که ارزش دین در پذیرش اختیاری آن است، ابراز کرد: ارزش دین داری در این است که با اختیار خود آن را انتخاب کرده باشیم و خداوند کسی را اجبار به پذیرش دین نمی کند.
 

ضرورت درک حقانیت پیامبر
 

وی با اشاره به این که آیات انتهایی سوره انعام به تبعیت از پیامبر(ص) تأکید دارد، اظهار کرد: در سوره انعام از آیه 153 به بعد به این امر اشاره دارد که باید از آیین پیامبر تبعیت کنیم و از آیه 160 به بعد نیز حقانیت پیامبر(ص) را بیان می کند.
 

پورحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به سوره انعام  ما باید حقانیت پیامبر (ص) را درک کنیم همچنین دین اسلام حق  و دین پیامبر(ص) همان دین ابراهیم خلیل الله است.


این استاد حوزه تأکید کرد: پیامبر برای قرآن زحمات بسیاری کشیده اند و اتصال به عالم ملکوت کار آسانی نبود و نقل شده است که در هنگام نزول آیات قرآن دانه های عرق بر پیشانی ایشان می نشست و می لرزیدند بنابراین نباید زحمات ایشان را نادیده بگیریم./1310/201/ب3


 


 


 

ارسال نظرات