۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۳۳۳۰۹
درس‌های از قرآن(۱۱)؛

خیانت نشانه کفر و نفاق است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی ضمن تأکید بر حفظ امانت، گفت: در امور سیاسی و نظامی در صورت احتمال خیانت، باید بسیار مراقب بود.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، در برنامه درس‌هایی از قرآن کریم در حرم مطهر رضوی با موضوع خیانت به سخنرانی پرداخت و گفت: خیانت انواع مختلفی دارد. خیانت فردبه‌فرد، خیانت کشور به کشور، خیانت فرد به کشور و خیانت کشور به فرد.

 

وی افزود: در این رابطه آیات و روایات فراوانی وجود دارد. خداوند درباره خیانت اقتصادی تنها یک‌بار در قرآن تذکر داده است درحالی‌که برای خیانت فرهنگی در یک آیه سه مرتبه تذکر داده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی ضمن تشریح موفق نشدن افراد خیانت‌کار تأکید کرد: افرادی که خیانت می‌کنند موفق نمی‌شوند، خداوند نقشه آن‌ها را باطل می‌کند، حتی ممکن است موفقیت‌های اندکی پیدا کنند اما بسیار زودگذر است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: خیانت با هر یک از اعضای بدن امکان دارد. گاهی با زبان، گاهی با چشم و گاهی نیز با چهره. انسان به خودش خیانت می‌کند. حتی درجایی که انسان به مردم خیانت می‌کند‌ به خودش خیانت کرده است. مثل بیماری که به حرف دکتر خویش گوش نمی‌دهد و داروی خود را مصرف نمی‌کند این شخص به خودش آسیب رسانده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور بابیان این‌که خیر و خوبی به خود انسان برمی‌گردد، گفت: اگر انسان خیانت نکند و خدمت کند، ممکن است در جای دیگری این خدمت را به فرزند او کنند. خیر برسانیم خیر می‌بینیم، اگر خودمان نیز خیر ندیدیم طبق آیه قرآن فرزندانمان خیر می‌بینند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امکانات و نعمت‌هایی که در دست ما است همه امانت هستند. ما حق نداریم از چشم و بدن سالم خویش استفاده نامناسب کنیم و آن را از بین ببریم.

 

وی درباره انسانی بودن حکم خیانت ابراز داشت: حفظ امانت تنها حکم اسلامی نیست بلکه حکم انسانی است. یعنی اگر غیر مسلمان هم امانتی به مسلمان داد، نمی‌توان به آن خیانت کرد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی افزود: خیانت نشانه کفر و نفاق است. در امور سیاسی و نظامی در صورت احتمال خیانت باید مراقب بود. با آمریکا گفت‌وگو صورت می‌گیرد، اگر احتمال ضربه خوردن است باید مراقب بود و حتی وارد آن نشد./862/202/ب3

ارسال نظرات