۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۳۳۳۳۳
آیت الله توکل:

اخلاص سبب اعتبار بخشی به عمل انسان می شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که انجام عمل خالصانه موجب دست یابی به توفیقات زیاد برای انسان می شود، گفت: انسان مومن باید رنگ عمل خود را خدایی و خالصانه کند تا این عمل او نزد خداوند معتبر شود.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع اعضای هیات یا فاطمه الزهرای شهرستان بابل با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از برکات بزرگ ماه مبارک رمضان دست یابی به شناخت و معرفت الهی است.

 

وی مراقبت از اعمال و افکار را از ویژگی های برجسته انسان روزه دار در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: انسان روزه دار از هر کاری که مرضی خدا نباشد پرهیز می کند و این موضوع به تدریج درهای رحمت و برکت الهی را برای انسان می گشاید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که علت خلقت عالم تکوین تهذیب نفس است، خاطرنشان کرد: اگر انسان به مقام عبدالله بودن برسد، صفات خداوند متعال در بنده اش ظهور پیدا می کند.

 

وی انجام عمل خالصانه را موجب دست یابی به توفیقات زیاد برای انسان دانست و تاکید کرد: انسان مومن به ویژه کسانی که عنوان خادمی اهل بیت را دارند، باید رنگ عمل خود را خدایی کنند.

 

آیت الله توکل با اشاره به بی فایده بودن عمل بدون رنگ خدایی، تصریح کرد: عمل الهی با رنگ الهی موجب نورانی شدن عمل می شود و با نور عمل، حجاب باطن کنار می رود.

 

وی با اشاره به نقش خادمین اهل بیت و جایگاه آنان افزود: توفیق هر کار جمعی بر اساس زیاد و کم بودن افراد نقش آفرین و یا جوان و پیر بودن نیست بلکه کیفیت یعنی اخلاص عمل مهم است.

 

آيت‌الله توکل هر عمل نیک با نیت غیر خدایی را موجب بطلان آن عمل عنوان کرد و گفت: اگر کاری هر چند مقدس برای خود باشد مانند فواره ای است که زود سرنگون می شود.

 

وی برنامه ریزی و جذاب بودن برنامه ها را موجب موفقیت در طرح ریزی دانست و اظهار داشت: کار در جمع هیأت باید طوری باشد که جوان منحرف را جذب و در او انقلاب ایجاد کند.

 

آیت الله توکل استوار بودن و ثابت قدم ماندن در کارهای هیات را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر در اجرای کار به در بسته ای برخورد کرده اید، نامید نشوید زیرا اداره کار اهل بیت در دست کسی غیر از شما است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مزد و پاداش عمل الهی خود را تنها از خداوند بخواهید و تشویق ها و شماتت ها نباید در شما اثر آنچنانی بگذارد./202/1313/ب1

ارسال نظرات