۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۳۳۴۹۵
درحرم حضرت معصومه مطرح شد؛

گذر مؤمنان باهوش از کوران فتنه‌ها

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوادث تاریخی برای مؤمنان باهوش، بصیرت و برای مؤمنان عادی نشانه است، گفت: بصیرت مهم‌ترین عنصری است که انسان را از کوران فتنه ها به سلامت عبور می دهد.
بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی بانوان در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فرایض اسلام و وظایف همگانی برای پالایش جامعه اسلامی از انحرافات و گناهان است، گفت: در نهی از منكر بهتر است از كلمات عاطفی و انسانی استفاده شود تا تأثیرگذاری آن بر افراد بیشتر شود.

 

وی با اشاره به اینکه حوادث تاریخی برای مؤمنان باهوش، بصیرت و برای مؤمنان عادی نشانه است، افزود: بصیرت مهم‌ترین عنصری است که انسان را از کوران فتنه ها به سلامت عبور می دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در آیات قرآن کریم به صراحت بیان شده است که كسی می ‏تواند مردم را به معنويت سوق دهد، كه خود گرفتار ماديات نباشد.

 

خانم رانی زنجانی با تأکید بر اینکه نظارت خداوند بر انسان تحمل سختی‌ها و مشکلات را آسان می کند، ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا با وجود آن همه مصیبت فرمودند که همه اینکه خداوند مصیبت های ما را می‌بیند تحمل مصیبت بر ما آسان می شود.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه در زندگی های امروزی دوری از خدا و معنویت زندگی ها را دچار بحران های شدید روحی و روانی کرده است، اظهار کرد: دوای فشار روحی و روانی، نماز ، سجده، تسبیح و حمد خداوند است.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: عده‌ای امروزه به بهانه حفاظت از حیوانات و محیط زیست به گیاه خواری روی آورده‌اند در حالی که گیاه خواری ارزش نيست بلکه خداوند خوردن گوشت حيوانات را يكی از منافع آنها می شمارد البته این گوش خوردن نباید به صورت مداوم و همیشگی باشد زیرا موجب قساوت قلب انسان می شود.

 

خانم رانی زنجانی با بیان اینکه خوی افراد مستكبر، تحقير كردن دیگران است، تصریح کرد: مستکبران گاهی مکتب، گاهی رهبر و گاهی امت را تحقیر می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه انسان باید از مسخره کردن دیگران دست بردارد زیرا مسخره کردن از گناهان کبیره است، اظهار کرد: دیگران را مسخره نكنیم زیرا خود گرفتار همین مشکل می شویم.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: خداوند تمام کارهای انسان را به نحوی قرار داده است که در راستای تعالی انسان باشد برای مثال خوردن برای خوردن نیست بلکه برای انجام وظایف است./۹۶۸/پ202/س

ارسال نظرات