۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۹۷۰

چند خبرکوتاه از خوزستان

برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در شهرستان شوشتر، تشریح برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در هفته اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر، تجلیل از 23 فعال فرهنگی و قرآنی شهرستان اندیمشک، آغاز ثبت نام دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم درایذه و برگزاری شب شعر به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در گتوند چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در شهرستان شوشتر

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش فرهنگی - هنری مبارزه با مواد مخدر در شهرستان شوشتر، با مشارکت شورای مبارزه با مواد مخدر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری شهرستان شوشتر و با حضور مردم، روحانیون و مسئولین این شهر، ظهر امروز در تالار فرهنگ شوشتر برگزار شد.

این همایش با قرائت قرآن کریم آغاز و برنامه های متنوعی همچون پخش انیمیشن مبارزه با مواد مخدر، شعر خوانی، پخش سرود و نمایش طنز ارائه و در ادامه فرماندار شوشتر، امام جمعه شوشتر، کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر و کارشناس بهزیستی شهرستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

این همایش در راستای معرفی راهکارهای مبارزه با مواد مخدر و تبیین آسیب های بیشمار اعتیاد در جامعه با زبان فرهنگ و هنر صورت گرفت.

تشریح برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در هفته اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر

علیرضا منصوری خواه مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن بیان این مطلب گفت: اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع «امید به زندگی» ، چاپ و نشر بروشورهای اطلاع رسانی در زمینه آگاه سازی جامعه ، طراحی و چاپ پوستر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با شعار«اعتیاد دشمن سلامتی» برخی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هستند.

وی افرود: همجنین روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همکاری گسترده با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در برپایی مراسم ویژه روز جهانی مواد مخدر داشت.

تجلیل از 23 فعال فرهنگی و قرآنی شهرستان اندیمشک

به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان اندیمشك امروز برگزار شد.

در این مراسم، رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان پیرامون اهداف راه‌اندازی سازمان تبلیغات اسلامی سخن و رشد فعالیت‌های فرهنگی و ساماندهی این گونه فعالیت‌ها را از اهداف ایجاد این نهاد فرهنگی برشمرد

در این مراسم از ۲۳ فعال فرهنگی و قرآنی شهرستان اندیمشك در سطح مؤسسات قرآن، كانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی و مسؤولان هیأت‌های مذهبی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

آغاز ثبت نام دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم درایذه

نسیم محمدی، مدیر مؤسسه قرآنی گوهر بصیرت ایذه از آغاز نامنویسی دوره تربیت معلم  روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

محمدی با اعلام این خبر گفت: اقدامات لازم در زمینه اطلاع‌رسانی از طریق فعالان قرآنی و فرهنگی انجام و تاکنون تعداد ۶۰ نفر از خواهران علاقمند به علوم قرآنی برای شرکت در آزمون ورودی این دوره نامنویسی کرده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآنی گوهر بصیرت ایذه در ادامه افزود: مرحله اطلاع‌رسانی و نامنویسی از دوره تربیت معلمی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این دوره شرکت کنندگان پس از گذراندن امتحان ورودی و اخد نمره حد نصاب می‌توانند شرکت کنند که در پایان پس از طی کردن ۲۴۰ ساعت آموزش امتحان پایانی اخذ و به نفرات برتر گواهینامه معتبر از طرف سازمان دارالقرآن اعطاء می‌شود.

برگزاری شب شعر به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در گتوند

یاسر لطیفی اصل، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گتوند از برگزاری مراسم شب شعر به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور شاعران آئینی در این شهرستان خبر داد.

لطیفی اصل با اعلام این خبر گفت: در این برنامه شاعران تازه‌ترین سروده‌های خود را با موضوع فضایل و مناقب اهل‌بیت(ع) و به‌ویژه امام حسن مجتبی(ع) قرائت خواهند کرد.

وی افزود: کتابت آیات و احادیث با موضوع ماه مبارک رمضان توسط انجمن خوشنویسان شهرستان و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود که با حضور شاعران و فعالان قرآنی و مساجد گتوند برگزار می‌شود./9456/303/ب3

ارسال نظرات