۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۳۴۱۰۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛

لزوم به کارگیری زبان شعر در تبیین و ترویج مطالبات ولی فقیه

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر لزوم به کارگیری زبان شعر در تبیین و ترویج مطالبات ولی فقیه تأکید کرد و گفت: باید مطالبات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه و نائب امام عصر(عج) در قالب شعر و مدیحه برای جامعه تبیین شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی، مداحان و شعرای آیینی این استان، توانایی سرودن شعر و مدیحه سرایی را هنری خدادادی و ظرفیتی بسیار ارزشمند خواند و گفت: شما هنرمند هستید و این هنر را خدای متعال به شما عطا کرده و باید این هنر در جهت رضای خدای متعال و اعتلای ارزش های اسلامی به کار گرفته شود.

 

امام جمعه شهرکرد گفت: شعرا و مداحان باید با اشعار و مدیحه سرایی های جذاب و زیبای خودشان زبان فارسی را پاس بدارند تا جایی که حتی بتوانند به واسطه همین هنرنمایی خودشان زبان فارسی را به سراسر دنیا گسترش دهند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زبان فارسی زبان بسیار شیرین و جذابی است که شما شاعران و مداحان می توانید با هنرنمایی هایی خودتان این زبان شیرین و پرجاذبه را به جهانیان معرفی کنید، افزود: بکوشید زبان فارسی را با اشعار ارزشمندتان و نه تنها شعر بلکه داستان ها و رمان های جذاب و زیبا، مهد گسترش معارف ناب اسلامی و انسانی قرار دهید و به جامعه عرضه کنید و جهان بشری را متوجه این ظرفیت بسیار غنی کنید.

 

این مقام مسؤول به روز بودن را یکی از مؤلفه های بسیار مهم شعرا و مداحان دانست و تصریح کرد: باید نیازهای روز جامعه در اشعار و هنرنمایی های ما مورد توجه جدی باشد تا به این وسیله بتوانیم نیازهای فکری و فرهنگی جامعه را تأمین و به اذهان آنان تزریق کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زبان شعر باید جامعیت داشته باشد تا معرف همه آیات الهی قرار گیرد، اظهار داشت: ما می‌توانیم به واسطه اشعار خودمان نعمت های الهی از جمله طبیعت بکر و زیبای  استان، معرفی گیاهان دارویی، استعدادهای کشاورزی، استعدادهای دامی، باغی و توانمندی های آبی استان را معرفی کنیم که همین امر خود موجب آبادانی استان نیز خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این که زبان شعر باید در جهت تشویق و پرورش استعدادها به کار گرفته شود، افزود: شعرا و مداحان می توانند استعدادها و شکوفایی هایی اعم از فکری، هنری، صنعتی، اقتصادی افراد جامعه را به واسطه اشعار و مدیحه سرایی های خودشان تشویق و تقویت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر لزوم به کارگیری زبان شعر در تبیین و ترویج منویات ولی فقیه تأکید کرد و گفت: باید منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه و نائب امام عصر(عج) پیرامون مسائل مختلف همچون اخلاق محوری، عدالت محوری، استکبار ستیزی، انقلابی بودن، اقتصاد مقاومتی، چرایی و ماهیت مذاکره، رشد علمی، حرکت به سمت دانش بنیان کردن همه امور در قالب شعر و مدیحه برای جامعه تبیین شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در توصیه دیگری خطاب به مداحان و شعرا گفت: ابزار شعر و مدیحه سرایی ما باید در جهت بیان و انتقال دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی ایران در زمینه های علمی، فرهنگی، دینی، عمرانی، اقتصادی و سیاسی به جامعه به ویژه نسل جوان باشد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که ابزار شعر و هنر باید در جهت تبیین زوایای اسلام ناب و معرفی چهره خبیث دشمن به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: امروز یکی از ضایعات و خطرات پیش روی جامعه تلاش دشمن برای مخدوش کردن چهره اسلام ناب و جدا کردن مردم از این گوهر ارزشمند و معرفی اسلام سکولار و متجر به جای آن است که مداحان و شعرا در بصیرت افزایی و  روشنگری این امر مهم نقش آفرین هستند./9457/202/ب3

ارسال نظرات