۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۳۴۳۹۶
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد با اهداف نظام و آرمان های امام هم خوانی ندارد

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موقعیت کنونی، نگاهی بیمار گونه است و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهداف نظام جمهوری اسلامی و آرمان های امام راحل هم خوانی مطلوب ندارد.
تخحخهک

نصرالله شفیعی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،‌ با اشاره به رویکرد وزارت ارشاد به عنوان متکفل و متولی اصلی حمایت از هنرمندان در حمایت از هنر فاخر و هنرمندان اصیل و متعهد و ارزشی، گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موقعیت کنونی، نگاهی بیمار گونه است و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهداف نظام جمهوری اسلامی و آرمان های امام راحل هم خوانی مطلوب ندارد.

 

وی افزود: هنر در یک نگاه باید هدفمند باشد یعنی فلسفه ی وجودی هنر، رساندن انسان ها به کمال و ایجاد جامعه ای متعادل که اخلاق و معنویت در آن حرف اول را می زند، می باشد و در این راستا عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می دهد که این وزارتخانه ی عریض و طویل، راهی دیگر را برگزیده است.

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان بوشهر ابراز داشت: هنرمندان متعهد و هنر فاخر، در این دوره به شدت مورد کم لطفی قرار گرفته اند و در عوض شاهد بها دادن به هنرمندانی هستیم که بسیاری از ارزش های انقلابی و اسلامی را زیر پا گذاشته اند.

 

وی ادامه داد: همراهی شجریان با وزیر ارشاد در یک مراسم، دهن کجی آشکار نسبت به نظام و انقلاب است، شجریانی که در فتنه 88 نقش آفرین بود و بعد از فتنه با حضور در رسانه های معاند و ضدانقلاب و در آغوش گرفتن مجریان فاسد این رسانه ها و سخن گفتن علیه اسلام و انقلاب و امام، پرونده اش روشن است؛ این گونه رفتارهای دولتمردان دولت یازدهم به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

 

شفیعی خاطرنشان کرد: هنرمندان بزرگی که فاخرترین آثار را خلق کرده اند و تأثیری جهانی در عرصه ی هنر دارند، همچون مرحوم فرج الله سلحشور گمنام و مظلوم از دنیا می روند بدون آنکه مورد توجه متولیان فرهنگی این دولت قرار بگیرند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر، درباره عملکرد سه ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه رنگ رخساره خبر می دهد از سرّ درون، گفت: بدون آنکه بخواهم فعالیت های انجام شده در این دوره را انکار کنم ولی باید اعتراف کنم که فعالیت ها هم از نظر کمی و کیفی در سطح غیر قابل قبولی است.

 

وی اضافه کرد: در عرصه ی کتاب، شاهد بی توجهی جدی هستیم و به کتاب هایی مجوز می دهند که با مبانی انقلاب و اسلام مباینت دارند. این گونه است که رهبر معظم انقلاب در اعتراض به چنین عملکرد وزارت ارشاد، علی رغم آنکه این همه به کتاب و مطالعه علاقه مندند از نمایشگاه کتاب بازدید نکردند.

 

شفیعی در ادامه تصریح کرد: این یک تلنگر به وزیر ارشاد و سیاست های حاکم بر وزارت ارشاد است که قدری به خود آیند و تغییری در رفتار فرهنگی خود داشته باشند. ولی ظواهر امر نشان می دهد که گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله ی تو، آنچه هرگز به جایی نرسد، فریاد است.

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان بوشهر با اشاره به دیدار اخیر شاعران با مقام معظم رهبری و انتقاد ایشان از وزیر ارشاد، اظهار داشت: بعید می دانم که وزیر محترم گوشش به این حرف ها بدهکار باشد، چرا که او چاره ای ندارد جز اینکه از سیاست های لیبرالی دولت یازدهم در عرصه ی فرهنگ پیروی نماید.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: توصیه ی من به وزیر ارشاد این است که به توصیه های رهبر در عرصه ی فرهنگ و هنر که مطلع ترین و دلسوزترین فرد در این عرصه هستند، عمل نماید؛ هرچند وقتی وزیر ارشاد به توصیه های رهبری در این عرصه عمل نکند، به توصیه های ما اصحاب رسانه نیز عمل نخواهد کرد.

 

وی افزود: داشتن یک برنامه مدون و جامع و دارای قابلیت عملیاتی شدن در دراز مدت و مبتنی بر اهداف و ارزش های جمهوری اسلامی، در این وزارت خانه، می تواند فرهنگ و هنر را به ریل واقعی خود برگرداند و همه ی برنامه ها با استفاده از توان اهالی فرهنگ و هنر باید در راستای تقویت هنر فاخر و تربیت هنرمند متعهد باشد./846/302/ب3

ارسال نظرات