۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۴۵۲۱
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امام علی الگوی عملی اقتصاد مقاومتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام علی (ع) باید الگوی عملی مردم در اجرای اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: این امام همام در تولید مولد و در مصرف نیز زاهد بودند.
حجت الاسلام یعقوبی - اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان استانی با گرامیداشت فرارسیدن سالگرد شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: امام نخست شیعیان الگوی تمام‌عیار مسلمانان و مردم جهان در همه بخش‌های زندگی مادی و معنوی است.

 

وی با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی و علوم سه اصل زهد، فقه و شناخت دین و شناسایی عیوب شخصی می‌بایست مدنظر باشد، اضافه کرد: در هر سه مورد امام علی (ع) انسان زاهد و کامل بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این‌که باید همه تلاش کنیم این امام همام را الگوی خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی نیز باید این مهم را از امام علی (ع) بیاموزیم چرا که امام نخست شیعیان در تولید مولد و در مصرف نیز زاهد بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه می‌بایست ما نیز در تولید و مصرف زهد داشته باشیم، اضافه کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) زهد در تولید و مصرف را سرلوحه خود قرار داده بود و هیچ‌گاه بنده درهم و دینار نشد به همین دلیل نیز همیشه ساده‌زیست بود و ساده‌زیست باقی ماند.

 

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروز ما نیز تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز اصلی کشور است، خاطرنشان کرد: ازاین‌رو همه ما باید در راستای تحقق شعار سال زهد در تولید و مصرف را رویکرد اصلی خود قرار دهیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلات ما درزمینهٔ تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده مردم از کالاهای خارجی است، اضافه کرد: بعضی از مردم تنها کالای خارجی مصرف کرده و این کار را نوعی افتخار می‌دانند به‌گونه‌ای که این رویه سبب شده برخی از تولیدکنندگان داخلی برای جلب مشتری محصولات تولیدی خود را به نام کالای خارجی عرضه کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه این موضوع که تولید داخلی به نام کالای خارجی عرضه شود، برای تولید و اقتصاد کشور یک ننگ است، تصریح کرد: متأسفانه مردم ما یک عیب ملی دارند و آن هم این است که کالای تولید داخل را نخریده و همیشه به دنبال کالای خارجی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این موضوع یک ضعف فرهنگی ملی است، گفت: الآن مردم غالباً به دنبال اجناس و محصولات خارجی هستند و این نقص فرهنگی سبب شکست و ناکارآمدی صنایع داخلی شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین از میزان بالای مصرف کالاهای خارجی در کشور و استان انتقاد کرد و افزود: گرایش عمومی به کالاهای خارجی سبب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان در فروش محصولات خود ناموفق بوده و درنتیجه یا کارخانه‌ها تعطیل شوند و یا شمار نیروهای فعال آن‌ها کاهش یابد.

 

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: اگر به کالا و تولید ایرانی اهمیت بیشتری شود بدون شک تولیدات داخلی رونق گرفته و اقتصاد کشور روزبه‌روز مقاوم‌تر و مستحکم‌تر خواهد شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات