۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۳۴۶۴۴
مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق شهرستان زاهدان:

اعتماد به حکمت الهی، مهم‌ترین شاخصه نگرش دینی است

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان زاهدان گفت: میزان اعتقاد و اعتماد انسان به حکمت الهی، مهمترین شاخصه نگرش دینی است، زیرا کسی که پایبند و معتقد به دین است، در همه امور حکمت الهی را در نظر گرفته و به خدا توکل دارد.
توکل

حجت‏‌الاسلام حمید مؤذنی، مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ماه مبارک رمضان فضایی برای تقویت بنیان‌های فکری و عقیدتی در اختیار انسان قرار می‌دهد تا خوبی‌ها را در وجود خود تقویت کند.

 

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان بیان کرد: در حقیقت یکی از دلایل امتیاز و فضیلت ماه مبارک رمضان بر سایر ماه‌ها، این است که دسترسی به حالات و مقامات معنوی بیشتر در دسترس بوده و سهل‌الوصول‌تر است.

 

وی در خصوص شیوه پایدار کردن آثار و دستاوردهای معنوی این ماه، اظهار کرد: مهم ‏ترین کاری که باید در این ماه انجام داد، این است که سعی شود حالات معنوی در مغز انسان رسوخ کرده و به عبارتی ملکه شود.

 

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: حالات معنویِ آنی و زودگذر، نمی تواند در نَفس تأثیر عمیقی بگذارد از این رو باید همت کرده و در آداب و اعمال این ماه بیندیشیم و از فضای بی آلایش و پاک این ماه برای تقویت بنیاد فکری و عقیدتی خود استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه احساس افراد نسبت به هر چیزی به دیدگاه و اعتقاد آنان بستگی دارد، افزود: میزان اعتماد بنده به حکمت الهی مهمترین شاخصه برای نوع نگرش او به دستورات دین است؛ بنابراین کسی که منشأ صدور حکم و حکمت آن را می بیند دستورات الهی برایش زیبا است گرچه فلسفه وضع آن حکم را نداند.

 

حجت‏‌الاسلام مؤذنی عنوان کرد: آنان که به حکمت الهی اعتماد دارند ماه رمضان برایشان سراسر زیبایی و رحمت است و کسانی که فقط به ظواهر دستورات خداوند نگاه می کنند این ماه برایشان سراسر سختی و رنج و زحمت است.

 

وی با اشاره به آیه 183 سوره مبارکه بقره که می فرماید: « يا أَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ كُتِبَ عَلَيْكُمُ ٱلصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى ٱلَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»، بیان کرد: مهمترین چیزی که خداوند از بنده می خواهد پرهیزگاری و کنترل نفس است./831/302/ب3

ارسال نظرات