۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۳۵۰۸۰
استاد حوزه علمیه قم:

مسؤولان مراقب حق الناس باشند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که کسانی که در برابر ظلم جهاد می کنند در واقع به وظایف اجتماعی اسلام عمل می کنند، گفت: مسؤولان مراقب حق الناس باشند چرا که این امر برای آنها جبران ناپذیر است.
آیت الله هادوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، مسؤولان و مدیران کشور را به رعایت حق الناس توصیه کرد.

 

وی افزود: عبادت خداوند متعال بزرگ ترین عملی است که برای آن عمل، انسان ها خلق شده اند، کسانی که جهاد و مقاومت در برابر ظلم می کنند در واقع به وظایف اجتماعی اسلام عمل می کنند و  برای امر به معروف و نهی از منکر اهمیت قائل هستند.

 

آیت الله هادوی تهرانی با بیان توصیه هایی به مبلغان، اظهار داشت: طلاب و روحانیان در تبلیغ احکام دین اگر مورد تمسخر و اهانت قرار گرفتند و تکذیب شدند نباید به زودی ناراحت و ناامید شوند چرا که  انبیای و اولیای الهی گذشته هم بارها تکذیب و مورد اهانت قرار گرفته بودند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: خداوند به کافران مهلت می دهد  تا هدایت شوند و این افراد گمان نکنند که خداوند از آنها غافل است چراکه خدا علیم و به همه چیز آگاه است و مهلت دادن خداوند به بندگان نشان از رحمت معبود است.

 

وی ابراز داشت: شهر قم میزبان خوبی دارد که آن هم حضرت معصومه(س) است و مکانی است که توصیه شده در آخر الزمان در این شهر  سکونت داشته باشید چرا که مکتب اهل بیت(ع) و حقیقت اسلام در این شهر است.

 

آیت الله هادوی تهرانی عنوان کرد: قرآن عین عبارت هایی است که به پیامبر(ص) نازل شده است و ما باید در درک و حقیقت معنای آن دقت کنیم و تعابیر قرآن را باید با مراجعه به متن قرآن درک کرد؛ مومنان مواظب باشند که دل آنها کور نشود تا بتوانند حقیقت ها را به خوبی درک کنند چراکه گناهان دل ها را تیره و کور می کند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اهمیت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در شب های قدر مومنان سعی در توبه از گناهان داشته باشند؛شرط اول توبه پشیمانی از گناه و دومین شرط آن استغفار است؛ حق الناس گناهی است که باید آن را جبران کرد چرا که حق الناس با توبه پذیرفته نمی شود.

 

وی در پایان گفت: مسؤولان باید دقت کنند که در طول مسؤولیت خود دچار حق الناس نشوند چرا که جبران حق الناس میلیون ها انسان کار آسانی نیست و جبران ناپذیر است./1325/پ202/ج

ارسال نظرات