۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۳۵۱۸۱
استاد حوزه علمیه:

عمل، میوه درخت معرفت است

استاد حوزه علمیه شهرکرد با اشاره به اینکه عمل، میوه درخت معرفت است، گفت: کسی که معرفت دارد و نوک قله را می بیند، از خستگی راه نمی هراسد و به پیش می تازد و روی باور و معرفت و یقین خود می ایستد.
حجت الاسلام طهماسبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام علی اصغر طهماسبی، استاد حوزه علمیه شهرکرد، سحرگاه امروز در ویژه برنامه سومین شب قدر که به میزبانی مسجد الرضا شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: عمل، میوه درخت معرفت است و اینکه یاران امام حسین(ع) تا دم آخر ایستادند، نتیجه معرفت آنها است، چراکه یقین کردند که امام حسین(ع) حجت خداست و حق با او است.

 

استاد حوزه شهرکرد اضافه کرد: کسی که معرفت دارد و نوک قله را می بیند، از خستگی راه نمی هراسد و به پیش می تازد و روی باور و معرفت و یقین خود می ایستد.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه دل جایی است که کمال باشد، گفت: معرفت و شناخت خدا مقدم بر همه امور است؛ بنابراین باید در اعتقادات به یقین برسیم و تقلید در اعتقادات جایز نیست.

 

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: باورهای تقلیدی در بحران ها آسیب می بینند و می بینید که تهاجم فرهنگی چه خسارت هایی وارد می کند.

 

وی با اشاره به خطبه متقین امام علی(ع)، تأکید کرد: غیر خدا در جان نمی رود و عظمت باری تعالی را مؤمنان با باور قلبی یقین دارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، ماهیت دنیا را مکر و فریب دانست و افزود: غفلت چرک جان ها است و اگر به جان انسان این بیماری بیفتد، درمانش با یاد و ذکر خداست.

 

حجت الاسلام طهماسبی در ادامه با اشاره به فضایل و برکات ماه مبارک رمضان، میزبانی خدا از میهمانان در این ماه را شایسته رعایت آداب مهمانی دانست و گفت: میهمان باید با معرفت بر سر این سفره کریمانه خداوند بنشیند؛ به یقین در قیامت انسان هایی که کوتاهی کرده اند بسیار حسرت خواهند خورد.

 

وی بعد از معرفت خدای متعال، ایمان و باور به رسالت نبی مکرم اسلام را دومین گام برای رسیدن به کمال خواند و یادآور شد: ایمان، باور قلبی است و تا زمانی که به باور قلبی نرسد، سودی نخواهد داشت.

 

استاد حوزه، محبت اهل بیت(ع) را سومین گام برای رسیدن به کمال برشمرد و با بیان اینکه حضرت امام علی(ع) مُقسّم بهشت و جهنم در قیامت است، تأکید کرد: محبتی که برای ما نجات بخش است، محبت اهل بیت است و به یقین این محبت حقیقی نمی گذارد که مُحب در آتش قیامت بسوزد./202/9457/ب1

ارسال نظرات