۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۳۵۳۲۴
حجت الاسلام سلطانی خبر داد؛

سردار نقدی، سخنران راهپیمایی روز قدس در مشهد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در ۱۰۰ نقطه استان خراسان رضوی در شهرها، شهرستان ها و بخش های استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سلطانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز 9 تیر در نشست خبری تشریح برنامه های روز قدس در استان ضمن عرض تسلیت شهادت مولی الموحدین علی(ع)، اظهار کرد: قریب به ۳۷ سال است که با فرمان امام خمینی‌(ره) در ایران و سراسر کشورهای اسلامی راهپیمایی روز قدس با عظمت و شکوه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: ما باید با شعار،‌ شعور و حضور در صحنه از مظلومان دفاع کرده و با ستمگران مقابله کنیم، این اجتماعات عظیم و حضور در خیابان‌ها قدرت و عظمتی از مسلمانان نشان می‌دهد و سبب  عقب‌نشینی دشمنان می‌شود.

 

رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: زمانی که مردم در روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمده و از مظلومان غزه، فلسطین، عراق، یمن و سوریه دفاع می‌کنند، دشمنان وحشت زده خواهند شد.

 

وی با بیان این که هم‌اکنون شاهد هستیم که شیخ عیسی قاسم این عالم و روحانی مبارز قریب به یک هفته است که در خانه خود از سوی آل‌خلیفه محاصره شده است، تصریح کرد: اما خوشبختانه مردم مقاومت کرده و خانه این عالم بزرگ را در حصر خود قرار داده اند.

 

حجت‌الاسلام سلطانی با بیان این که روز قدس روزی است که اقتدار و قدرت نرم مسلمانان و مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی که پایگاه مقاومت و حمایت از نیروهای حزب‌اللهی است به نمایش گذاشته می‌شود، ابراز کرد: در این روز علیه دشمنان و اسلام قرآن و دین شعار می‌دهیم و به آن‌ها اخطار می‌دهیم که اگر رهبر و ولی فقیه ما فرمان صادر کند، این مشت‌ها و شعارها به سلاح تبدیل شده و به جنگ با آن‌ها می‌رویم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های روز قدس در خراسان رضوی پرداخت و گفت: راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در ۱۰۰ نقطه استان خراسان رضوی در شهرها و شهرستان و بخش های استان در روز ۱۱ تیرماه برگزار می شود.

 

رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  افزود: این راهپیمایی از ساعت ۱۰ صبح با حضور برادران اهل سنت و تشیع برگزار می شود که راهپیمایان به سمت مصلی‌های نماز جمعه حرکت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: در پایان سخنرانی‌ها که برنامه‌ریزی شده و قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ایراد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به راهپیمایی روز قدس در مشهد، عنوان کرد: راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰ صبح از میدان ۱۵ خرداد به سمت بارگاه منور حضرت رضا(ع) انجام می‌شود.

 

رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بعد از حرکت به سمت حرم مطهر رضوی ورودی خواهران از باب الجواد و برادران از باب‌الرضا خواهد بود؛ پس از اجتماع در رواق امام خمینی(ره) و اماکن متبرکه رضوی مراسم با قرائت قطعنامه، سخنرانی و اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد پایان خواهد یافت. 

 

سردار نقدی؛ سخنران راهپیمایی روز قدس

حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود که سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازد اما با توجه به اینکه وی سخنران مراسم راهپیمایی تهران انتخاب شد، سخنران راهپیمایی مشهد سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیجیان مستضعفان کشور خواهد بود.

 

رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بانوان و آقایان با رعایت طرح تفکیک در عرصه میدان ۱۵ خرداد و استقرار در خیابان‌های خرمشهر، بولوار جمهوری، فرودگاه و پایانه مسافربری مستقر خواهند شد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های آغاز راهپیمایی در میدان ۱۵ خرداد عنوان کرد: تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، نواختن سرود جمهوری اسلامی از سوی گروه رزم نواز لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه(ع) و اجرای سرود از جمله برنامه‌های آغازین راهپیمایی روز قدس محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام سلطانی تاکید کرد: با توجه به گرم‌بودن هوا و حضور جوانان و نوجوانان و میانسالان سعی کردیم با همکاری آستان قدس رضوی در مکان‌های مسقف حرم مطهر مردم تجمع کنند.

 

وی ادامه داد: نمایشی با عنوان پاسبان قدس از سوی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری به صورت تئاتر پرفرمنس نمادین با هدف تداعی یکی از ظلم‌های رژیم صهیونیستی، در میدان بسیج و چهارراه دانش اجرا خواهد شد.

 

رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی مشهد، سرویس ایاب و ذهاب راهپیمایی در دو نوبت صبح و عصر به صورت رایگان انجام می‌دهد، شهرداری نیز نسبت به فضاسازی مسیر راهپیمایی، تولید و توزیع محصولات فرهنگی، آب پاشی مسیر راهپیمایی، آبیاری باغچه‌ها و فضای سبز خیابان امام رضا(ع) اقدام کرده است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: به لحاظ سهولت دسترسی و حضور در جمع عظیم راهپیمایان بنا شده استفاده از قطار شهری و اتوبوس به‌صورت رایگان باشد.

 

وی افزود: در طول مسیر راهپیمایی برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه غاصبان قدس و همچنین میزگردهای مختلف داریم، برای پوشش خبری مناسب سه بالابر در مسیر راهپیمایی تعبیه شده و انتظامات راهپیمایی در طول مسیر بر عهده بسیج است.

 

رییس ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس استان خراسان رضوی با اشاره به شرایط کنونی منطقه، ابراز کرد: هم‌اکنون شرایط منطقه از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و جنگ‌های نیابتی از سوی داعش و تکفیری‌ها و برخی کشورهای خود فروخته در منطقه انجام می‌شود که متأسفانه با اسم دین و پرچم اسلام این اقدامات انجام می‌گیرد./201/934/ب1

ارسال نظرات