۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۳۶۰۹۷
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نماز عید فطر نشان‌دهنده شکوه انقلاب و نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز عید فطر نشان‌دهنده شکوه و عظمت انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: اقامه هماهنگ و منسجم نماز این عید، همبستگی و وحدت ملت مسلمان ایران را به جهان نشان می‌دهد.
حجت الاسلام یعقوبی - نشست ستاد عید فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد برگزاری عید سعید فطر استان که با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای برپایی هرچه بهتر اقامه نماز عید سعید فطر برگزار شد، اظهار کرد: عید سعید فطر به‌اندازه‌ای مهم و باارزش است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه عید فطر در دعای قنوت نماز این عید، به خوبی معرفی شده است، افزود: فرازها و دعاهای این قنوت حاوی معارف ناب و اخلاقی است که افزون بر شناساندن ارزش و اهمیت این روز، انسان را به سمت کمال، معنویت، تهذیب و تنزیه هدایت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قرائت حدیثی از امام محمدباقر(ع)، خاطرنشان کرد: شخصی در روز عید به محضر امام محمدباقر(ع) رسید، آن حضرت را گرفته و اندوهگین دید و علت آن را جویا شد، حضرت در پاسخ آن فرد به ظلم و جور حاکمان عصر ائمه اطهار (ع) و حق غصب شده آن‌ها اشاره کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس جوامع و حکومت‌هایی که در رأس آن‌ها افراد ناشایست قرار داشته و با ظلم و جور بر ملت حکومت می‌کنند، تمام اعیاد آن‌ها غم و اندوه است.

 

وی ادامه داد: به فضل الهی و با دلسوزی مسؤولان انقلاب و نظام اسلامی، ملت ایران اکنون در عصری قرار دارند که تمام اعیاد آن به معنای واقعی عید و شادی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه البته عید واقعی ما زمانی خواهد بود که حق اهل بیت(ع) که همان ولایت و امامت است، به دست اهل آن بیفتد، تصریح کرد: به حمدالله انقلاب اسلامی روزنه امید را در قلب مسلمانان و مظلومان عالم ایجاد کرده و امیدواریم با عنایت حضرت حق شاهد عالم‌گیر شدن این جریان و این مسیر نورانی و الهی باشیم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه برگزاری مراسم عید فطر و اقامه نماز این‌ روز نیز نشان‌دهنده شکوه و عظمت انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: از این ‌رو باید مراسم این عید باشکوه هرچه بیشتری برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری پرشور و شعور مراسم دینی و ملی عید فطر، سبب گسترده‌تر شدن بازتاب آن در جهان می‌شود، ادامه داد: اقامه هماهنگ و منسجم نماز این عید، همبستگی و وحدت ملت مسلمان ایران را به جهان نشان می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر برگزاری محوری نماز عید سعید فطر در شهرهای مختلف استان، تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که نماز عید فطر در مرکز استان و مراکز شهرستان‌های خراسان شمالی به صورت متمرکز و تنها در یک نقطه برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری متمرکز نماز عید فطر اثرگذاری معنوی، روحی و روانی، اجتماعی و سیاسی بیشتری به همراه دارد، خاطرنشان کرد: از روحانیان و ائمه جمعه و جماعات انتظار می‌رود تا در روزهای پایانی ماه رمضان، نمازگزاران مساجد مختلف را به شرکت در نماز محوری عید سعید فطر دعوت کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات