۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۳۷۴۹۵
استاد اخلاق حوزه علمیه:

بدحجابی در جامعه باید به‌ عنوان یک ضد ارزش جلوه داده شود

حجت الاسلام معرفت اخلاق و رفتار را از زیرساخت‌های فرهنگی یک جامعه خواند و گفت: یکی از راهکارهای ترویج امر حجاب ایجاد فرهنگ اخلاقی حجاب است، بدحجابی در جامعه باید به‌ عنوان یک ضد ارزش جلوه کند.
حجت الاسلام معرفت، جمع فعالان حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمود معرفت، استاد برجسته اخلاق ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان فعال عرصه عفاف و حجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های خاص بشری، با تلقین و القای آموزه‌های دینی و ارزش‌های الهی می‌توان آن‌ها را به یک فرهنگ مبدل کرد.

 

وی با بیان اینکه برخی مسائل مربوط به‌ ظواهر انسانی هستند، گفت: آرایش کردن، نوع پوشش و نوع رفتار از نظر شناسایی، به مسائل ظاهری انسانی مربوط هستند که در برقراری ارتباط بین انسان‌ها و انتقال مفاهیم از اصول‌ هستند و  در روابط انسانی نقش اساسی را ایفا می‌کنند، از این‌ رو توجه به این امر و مسائل باید جدی و اهمیت داشته باشد.

 

استاد برجسته اخلاق با اشاره به اینکه غرب به مسأله فساد توجه خاصی دارد، گفت: تئوریسین‌های غربی با استفاده از رسانه‌های خود همواره سعی دارند تا همیشه‌ شأن و اهمیت انسان‌ها را مادی جلوه دهند و در این راه از هر نوع حربه‌ای استفاده می‌کنند، غرب به دنبال ایجاد افتراق میان انسان و معنویت برای اهداف مادی خود است.

 

وی با تأکید بر تشکیل کارگروه بررسی و تحقیق درباره تولید محتوای ضداخلاقی برای ملت ایران و ارائه راهکار مناسب با آن، تصریح کرد: لازم است قرن‌های ۱۷، ۱۹ و ربع اول قرن ۲۰ و فیلم‌های قرن ۲۱ مطالعه شوند و آسیب‌ها و مفاهیم آنان درباره جوانان شناسایی شوند تا آسیبی از لحاظ فکری و فرهنگی متوجه جامعه ما نشود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه از ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران عفاف و حجاب بود، تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب آرمان و ارزش‌ها بود، از جمله انگیزه‌ های انقلابی مردم ایران تعرض و عدم توجه به مسأله حجاب در دوران پهلوی و رضاخان قلدر بود که مسیر آتاتورک را ادامه می‌داد.

 

وی در ادامه اخلاق و رفتار را از زیرساخت‌های فرهنگی یک جامعه خواند و عنوان کرد: اگر این زیرساخت فرهنگی شکل بگیرد، انسان به‌ راحتی می‌تواند پایبند به اخلاق و ملتزم به رفتار باشد، از این‌ رو یکی از راهکارهای ترویج امر حجاب ایجاد فرهنگ اخلاقی حجاب است، بدحجابی در جامعه باید به‌ عنوان یک ضد ارزش جلوه کند.

 

حجت‌الاسلام معرفت با تأکید بر جدیت در امر فرهنگ و فرهنگ‌سازی در حوزه ارزش‌های اسلامی و دینی، خاطرنشان کرد: در این راستا باید روی باور و اعتقاد سرمایه‌گذاری و کار کنیم که بتوانیم بهترین نتیجه را از زندگی شخصی و اجتماعی بگیریم، باید فرهنگ اسلامی به‌ صورت یک سبک زندگی در عرصه جامعه طرح و نفوذ کند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز دشمنان در قالب توطئه‌های فرهنگی به دنبال مقابله با فرهنگ غنی حجاب و عفاف هستند، افزود: نهادینه‌سازی این فرهنگ غنی مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است، باید تمام دستگاه‌های مسؤول و مردم مؤمن و دین‌دار خود وارد عرصه شوند و در این امر کم نگذارند./854/203/ب2

ارسال نظرات