۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۷۹۷۴
حجت الاسلام مداحی تبیین کرد؛

انتخاب دو مرحله‌ای برای جلوگیری از تجمل‌گرایی مسؤولان

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با بیان اینکه نظام ما یک نظام اسلامی و برگرفته از مکتب اسلامی است، گفت: تجمل گرایی و اشرافی گری به اسلام و نظام جمهوری اسلامی لطمه می زند و اعتماد مردم را به نظام کم می کند.
تجمل گرایی

حجت‌الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏ و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اسلام دین مساوات برابری و برادری است، ابراز کرد: این مساوات و برابری را می شود در زندگی اهل بیت(ع) مشاهده کرد؛ امام علی(ع) مانند افراد تهی دست جامعه زندگی می کردند در حالی که می توانستند بهترین غذا را بخورند و بهترین پوشاک را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: هدف امیرمؤمنان(ع) از این کار همدردی با فقیران جامعه و غلبه کردن بر نفس خود بود؛ بنابراین مدیران و مسؤولان باید به این امر توجه کنند و سعی کنند این امر را در زندگی خود تا حد امکان پیاده کنند.

 

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه نظام ما یک نظام اسلامی و برگرفته از مکتب اسلامی است، اظهار داشت: تجمل گرایی و اشرافی گری به اسلام و نظام جمهوری اسلامی لطمه می زند و اعتماد مردم را به نظام کم می کند.

 

وی اضافه کرد: ایران به عنوان الگوی اسلامی در دنیا مطرح است؛ بنابراین برنامه ها و کارهای مسؤولان و مدیران ما باید الگو باشد، و آن هم الگویی که مردم از آنها تاثیرات مثبت بگیرند.

 

حجت الاسلام مداحی با اشاره به اینکه شباهت مردم به مسؤولان از شباهت آنها به پدرانشان بیشتر است، بیان کرد: مسؤولان باید بدانند الگو هستند و رفتار آنها زیر نظر است بنابراین اگر رفتار اسلامی داشته باشند مردم هم به تبعیت از آنها رفتار خوبی دارند  و اینگونه مشکلات در جامعه هم به وجود نمی آید.

 

انتخاب دو مرحله‌ای مسؤولان

وی ادامه داد: انتخاب مدیران و مسؤولان نخستین مرحله است که باید به این مرحله توجه زیادی شود، مرحله دوم این است که بعد از انتخاب مدیران  بر روند کاری آنها نظارت باشد.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه افزود: نکته دیگر برای داشتن مسؤولان سالم این است که  باید در کنار کار، تربیت دینی و آموزش دینی باشد، تا این افراد به یک مسؤول متعهد تبدیل شود و لغزشی در کار برای او وجود نداشته باشد.

 

حجت الاسلام مداحی در پایان گفت: راهکاری که برای انتخاب مدیران متعهد و مذهبی وجود دارد این است که در هنگام انتخاب مدیران افزون بر آزمون تخصصی آزمونی هم برای سنجیدن اخلاق و معنویت متقاضی گرفته شود که با این کار میزان تعهد و دغدغه آنان را برای انجام درست کارها می سنجیم و از تجمل گرایی و اشرافی گری مسؤولان هم جلوگیری می شود./875/ت302/ی

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات