۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۳۹۵۸۹
سخنران حرم حضرت معصومه:

مودت اهل بیت به معنای پیروی از آنان در رفتار است

حجت الاسلام بنیادی با بیان این که برای ادای حق اهل بیت(ع) باید زندگی و سیره آنان را مطالعه کرد، گفت: زندگی اهل بیت با تجمل گرایی فاصله زیادی داشت و با این که خدمتکار داشتند ولی دستان خودشان همیشه پینه داشت.
حسین بنیادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بنیادی، سخنران حرم حضرت معصومه(س)، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در بیان احکام نماز با اشاره به این که انسان بدی در نماز به مضامین آیات قرآن توجه داشته باشد، اظهار داشت: اگر به خاطر حال خوشی که دارد بخواهد یک آیه را تکرار کند ایرادی ندارد نمازش اشکالی پیدا نمی کند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جنگ های زیادی که در ماه شوال واقع شده است مطالعه تاریخ این جنگ ها را دارای آثار تربیتی دانست و گفت: جنگ هایی مانند جنگ حنین، احد و خندق در این ماه اتفاق افتاده است.

 

حجت الاسلام بنیادی با بیان این که مطالعه جنگ های پیامبر مطالعه فضائل امیرمؤمنان(ع) است، گفت: در جنگ خندق پیامبر(ص) به امیرمؤمنان(ع) فرمود که صدای ملائک خاوند را می شنوی که می گوید لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفغار.

 

وی خاطرنشان کرد: ثابت بن دینار از ابن عباس نقل می کند که وقتی پیامبر(ص) وارد مدینه شدند و حکومت تشکیل دادند مردم انصار اموال خودرا در اختیار ایشان قرار دادند و جبرئیل نازل شد که یا رسول الله به این مردم بگو که من مزدی از شما نمی خواهم و مزد من دست خدا است و در جای دیگر می فرماید مزد من مودت اهل بیت(ع) من است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که برخی از مردم انصار که چیزی نداشتند فرزند خود را برای خدمت به پیامبر(ص) به خانه ایشان می فرستادند تا در امور خانه کمک کنند، اظهار داشت: این که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) غلام و کنیز داشتند به معنی تجمل گرایی و راحت طلبی نبود زیرا خود آنان از خدمتکاران خود بیشتر کار می کردند و در تاریخ امده است که دستان حضرت زهرا(س) همیشه از شدت کار پینه بسته بود.

 

وی با بیان این که در جنگ احزاب ده هزار نفر کفار در برابر 3 هزار نفر لشکر اسلام بودند، ابراز داشت: این همه فشاری که بر پیامبر اسلام(ص) در این جنگ ها وارد شد و سختی هایی که کشیدن را باید بشناسیم تا بتوانیم حق محبت پیامبر(ص) و مودت اهل بیت(ع) را ادا کنیم.

 

حجت الاسلام بنیادی مودت اهل بیت(ع) به معنی پیروی از آنان دانست و افزود: اگر می خواهیم حق رسول الله را ادا کنیم باید به گونه ای رفتار کنیم که مورد رضایت آنان باشد و حجاب و پوشش ما به گونه ای باشد که حضرت زهرا(س) از ما راضی باشد نه این که حجاب ما از بی حجابی بد تر باشد و نگاه نا محرم را بیشتر به سمت ما جلب کند./843/پ202/س

ارسال نظرات