۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۳۹۶۲۵
نماینده مردم تبریز:

رهنمودهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب مغفول واقع شده است

نماینده مردم تبریز با اشاره به این‌که اشتغال جوانان و مقابله با معضل بیکاری مطالبه امروز رهبر انقلاب اسلامی است، گفت: رهنمودهای اقتصادی رهبر انقلاب مغفول واقع شده است.
شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شهاب الدین بی‌مقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم کتابخانه مرکزی تبریز، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین معضلات امروز جامعه، پایین بودن سطح آگاهی و میزان مطالعه است.


وی با بیان این‌که میزان مطالعه مردم با سطح آگاهی جامعه ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: امروز دولت به تنهایی و با اعتبارات محدود نمی‌تواند در رفع مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اقدامات مؤثر داشته باشد؛ انتظار داریم خیرین در مسائل توسعه ای و اقتصادی نیز پیشقدم باشند.


نماینده مردم تبریز در مجلس خواستار همت خیرین نیک اندیش در اشتغال جوانان استان شد و گفت: اشتغال جوانان و مقابله با معضل بیکاری مطالبه امروز رهبر انقلاب اسلامی است، اما گاه مشاهده می شود که رهنمودهای اقتصادی رهبر انقلاب مغفول واقع می‌شود.


بی‌مقدار با اشاره به جایگاه مهم تبریز و آذربایجان در کشور افزود: تبریز همواره جزء اولین ها بوده است، اما باید این امتیاز ادامه دار و مستمر باشد و بر این اساس از خیران درخواست داریم در اجرای طرح های عمرانی و اشتغال زا مسؤولان را بیشتر یاری کنند تا ما شرمنده جوانان به ویژه فارغ التحصیلان مدارج عالی نباشیم.


وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه اشتغال جوانان دغدغه اصلی ما است، گفت: مسؤولان باید زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند؛ به طور مثال کنسانتره مس سونگون از استان خارج می شود اگر مقدمات و امکان فرآوری در استان فراهم شود زمینه اشتغال بسیاری از جوانان فراهم می شود و از این مصداق ها در استان فراوان است.


همچنین شهرام خدایی، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که کتابخانه قره چمنی با زیربنای 2 هزار و 600 مترمربع در دوطبقه ساخته می شود، اظهار داشت: هر طبقه این قرائتخانه و کتابخانه دارای گنجایش 450 نفر با امکان مطالعه گروهی و خصوصی است و دارای بخش پژوهشی است.


رسول بشیری، مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز آذربایجان شرقی نیز در سخنانی گفت: اعضای شورای شهر در بخش فرهنگ در آغاز عملیات اجرایی این طرح کمک کردند، کتابخانه قره چمنی اولین کتابخانه غیردولتی مردمی است و باید این نوع فعالیت ها به کمک خیران در استان ادامه یابد.


وی افزود: برای شهر بیش از یک و نیم میلیون نفری تبریز در حال حاضر 20 کتابخانه دیگر نیاز است که تعداد صندلی های کتابخانه ای به حد استاندارد برسد، در حالی که حتی در حد کشور نیز از این نظر فقیر هستیم، خانواده خیر کتابخانه ساز آقای قره چمنی، همیشه در کارهای خیر پیشقدم هستند و از جمله مدرن ترین آمبولانس ها را برای بیمارستان زنان تبریز خریداری و اهدا کرده اند.


همچنین دکتر قره چمنی، خیر کتابخانه ساز با بیان این‌که ساخت کتابخانه مثل کاشت درخت است که با گذشت زمان ثمره می دهد، گفت: صف بستن جوانان به خاطر صندلی کتابخانه ها و قرائتخانه ها همواره جنبه مثبت دارد و استقبال را نشان می دهد و جنبه منفی آن نمایش کمبود صندلی مطالعه و کتابخانه در تبریز است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات