۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۳۹۶۸۷
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری تبیین کرد؛

نقش پرداخت واجبات مالی در تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به تبیین نقش پرداخت واجبات مالی در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: پرداخت واجبات مالی نشانه میزان ایمان فرد به خدا و سبب ایجاد موزانه اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ماندگاری،عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، به بررسی فرهنگ اقتصاد مقاومتی از منظر قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: دین مبین اسلام بر فرهنگ کار و تلاش تأکید کرده و لازم است که تمام انسان­های سالم و معلول، فقیر و پولدار به فعالیت بپردازند و برای شکوفایی اقتصاد کشور تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد به دنبال شغلهای اداری هستند و بدین جهت به شغل­های دیگری روی نمی‌آورند، در حالی که در عرصه­های کشاورزی، صنعتی، هنری و فرهنگی و تبلیغی امکان فعالیت­های بسیاری وجود دارد، اما فردی مسؤول و عهده‌دار این فعالیت­ها نشده است.

 

وی با بیان این که کار و تلاش در فرهنگ اسلام عبادت و ارزش انسانی محسوب میشود، گفت: جوانان نباید برخی از کارها را ننگ بدانند و هر شغلی که از منظر شرعی اشکال ندارد، می­توانند انجام دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری فرهنگ مقاومت، قناعت و صرفه جویی را از دیگر مؤلفه­های اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: مناسب است که مردم در برابر کمبودهای اقتصادی کشور مقاومت کنند و تنها کالاهای ایرانی مصرف کنند تا این که چرخه تولید و صنعت داخلی شکوفا شود.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش به تبیین نقش پرداخت واجبات مالی در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: پرداخت خمس، زکات، کفاره، رد مظالم و ادای نذورات از واجبات مالی هر فرد در دین اسلام است.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا عنوان داشت: وجوب خمس و زکات بدین معنا نیست که خداوند به مال و ثروت مردم احتیاج دارد، بلکه خداوند توانایی انجام هر فعالیتی را دارد، اما این تکالیف مالی را بر عهده مردم قرار داده است تا میزان بندگی آنها در درگاه الهی مشخص و سنجیده شود.

 

کارشناس مذهبی بر ضرورت ادای واجبات اسلامی تأکید و  بیان کرد: ادای واجبات مالی تنها برای مردان و ثروتمندان نیست، بلکه بانوان صاحب درآمد و مردم عادی و فقیر باید میزان خمس خویش را حساب و پرداخت کنند.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: در آیات قران کریم پراخت واجبات مال نشانه ایمان قلبی انسان به خداوند و پیامبر و روز قیامت بیان شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری عنوان داشت: خداوند در اختیار انسان­‌ها سرمایه­‌های بسیاری از جمله حق حیات و زندگی، سلامتی و امکاناتی همچون آب و خاک قرار داده است و تنها از آنها درخواست کرده که یک پنچم از اضافه درآمد خویش را برای مصارف معین کنار بگذارند.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: دولت در برابر خدماتی  که به شهروندان ارائه می‌دهد مالیات و عوارض از آنها دریافت میکند و در برخی از موارد جریمهای افزون بر این موارد تعیین می­کند، اما پرداخت واجبات مالی در اسلام با خواست و رضایت دورنی افراد انجام می­شود.

  

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که ادای واجبات مالی اسلام سبب افزایش برکت در مال و زندگی انسان میشود، گفت: پرداخت واجبات مالی نشانه میزان ایمان فرد به خدا و همچنین عامل افزایش حس هم نوع دوستی با سایر شهروندان و سبب ایجاد موزانه اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است./998/پ202/ی

ارسال نظرات