۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۹۸۹۳
دبیر علمی کمیته معارف و تبلیغ حوزه‌های علمیه:

مدیر جدید حوزه علمیه به نیروهای جوان اعتماد کند

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه ابراز داشت: امیدواریم آیت الله اعرافی جزء آن دسته از مدیرانی باشند که به نیروهای جوان در حوزه اعتماد کنند و از نظرات طلاب جوان که طرح‌ها و ایده‌های نابی در حوزه های مختلف پژوهشی دارند استفاده کنند.
حجت الاسلام موسوی

حجت الاسلام سید موسی موسوی، دبیر علمی کمیته‌های تخصصی مدارج علمی حوزه‌های علمیه، در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در حال حاضر پژوهش در حوزه علمیه به صورت جدی نهادینه نشده است، ابراز کرد: برای نهادینه‌سازی پژوهش در حوزه انتظار می‌رود در مدیریت جدید ضمن پژوهش محورشدن دروس حوزه، آموزش پژوهش نیز به صورت جدی برنامه ریزی و اجرایی شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دو راهکار یاد شده برای ترویج فرهنگ پژوهش در حوزه ضروری به نظر می‌رسد، البته باید به این نکته یادآور شوم که بالطبع برای اینکه دو راهکار اراده شده به منصه ظهور برسد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه استادان بزرگوار حوزه علمیه ضمن داشتن دغدغه های پژوهشی، آشنایی کامل با اصول و روش پژوهش داشته باشند، اظهار داشت: استادان با داشتن این ویژگی ها می توانند طلبه را به سمت پژوهش هدایت نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه علمیه پژوهش نیز مثل آموزش باید سطح بندی شود، گفت: در سطوح مختلف تحصیلی پژوهش فراخور آن سطح وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: وقتی در حوزه علمیه برای طلبه برنامه آموزشِ پژوهش نداشته باشیم و دروس حوزه را پژوهش محور نکنیم نمی توانیم در سطوح بالاتر پژوهش‌های علمی و نظریه پردازی داشته باشیم.

 

 عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کار تحقیقی به ویژه در عرصه پایان نامه خواستن از طلبه بدون آموزش دادن اصول و روش تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه، تکلیف بمالایطاق است.

 

وی ابراز داشت: درخواست و انتظار جدی این کوچک‌ترین فرد حوزه از مدیریت جدید این است که از کارشناسان فن در این زمینه بهره گیرند تا با برنامه ریزی جامع بتوانند برای آینده حوزه علمیه در بخش پژوهش موفقیت‌هایی را کسب کنند.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت: امیدواریم آیت الله اعرافی جزء آن دسته از مدیرانی باشند که به نیروهای جوان در حوزه اعتماد کنند و از نظرات طلاب جوان که طرح‌ها و ایده‌های نابی در حوزه های مختلف پژوهشی دارند استفاده کنند./875/ت302/س

 

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات