۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۳۹۹۶۱
استاد حوزه علمیه سیرجان:

مومن نباید دنیا پرست باشد

استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به این که دنیا پرستی از صفات مومن نیست، گفت: تقوا انسان را به خدا نزدیک می کند زیرا تقوا خصوصیتی را دارا است که انسان دیگر به سمت گناه نمی رود.
گناه

حجت الاسلام محمد علی مظفری استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ، گفت: انسان باید در دنیا معرفت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرد.

 

وی افزود: مومن واقعی کسی است که در زندگی خود به مباحث دین عمل کند و سعی کند همان طور که دین گفته زندگی خود را بسازد.

 

حجت الاسلام مظفری با توجه به این که مردم نباید فریب دنیا را بخورند، خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به مال و این که مال را انسان بپرستد از خطرناک ترین کارها محسوب می شود زیرا مال چیزی که انسان را از خدا دور می کند.

 

وی بیان داشت: قانع بودن به آن چه که خدا به انسان عطا می کند بهترین صفتی بوده که انسان می تواند برای خود داشته باشد و با قانع بودن زندگی خوبی را برای خود درست می کند.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به این که دنیا پرستی از صفات مومن نیست، خاطرنشان کرد: تقوا انسان را به خدا نزدیک می کند زیرا تقوا خصوصیتی را دارا است که انسان دیگر به سمت گناه نمی رود.

 

وی اظهار داشت: معرفت زمانی برای انسان کامل می شود که شناخت او همراه با تقوا باشد زیرا شناخت تنها انسان را به خدا نزدیک نمی کند و همیشه باید سعی کند که تقوا را در زندگی خود مقدم بر هر کاری بدارد.

 

حجت الاسلام مظفری با بیان این که شناخت بدون تقوا بی اثر خواهد بود، یادآور شد: مردم بدانند هر جا که انسان تقوا را در زندگی خود جاری کند، ایمان را هم برای خود مقرر کرده چرا که ایمان و تقوا لازمه ی یکدیگر هستند.

 

وی ابراز داشت: تقوا در لغت یعنی خدا ترس بودن و زمانی که کاری را می خواهد در دنیا انجام دهد اول تقوا را در نظر داشته باشد تا ببیند آن کار مورد رضایت خدا است یا نه.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که انسان باید در دنیا به تکلیف خود عمل کند، بیان داشت: عمل به تکلیف از مهم ترین وظایف مومن بوده و هر زمان که انسان مشاهده کرد که باید فلان کار را انجام دهد، باید آن تکلیف را به طور کامل انجام دهد.

 

وی تأکید کرد: انسان همان طور که باید ظاهری پاک داشته باشد باید باطن خودش را هم پاک نگه دارد زیرا اگر فردی ظاهر و باطن متفاوتی را داشته باشد، منافق نامیده می شود.

 

وی در پایان گفت: مردم سعی کنند در زندگی های خود ایمان خودشان را نسبت به خدا بالا ببرند و در هر کاری خدا را فراموش نکنند تا مرتکب گناه شوند./9707/302/ب3

ارسال نظرات